ÀreaCiències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Matemàtiques, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Llengües estrangeres, Tutoria, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Emprenedoria, Educació visual i plàstica
Els alumnes de 4t d'ESO de la SI La Miquela de Bescanó expliquen les seves vivències al llarg dels dos anys de participació en el projecte.
ÀreaCiències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Matemàtiques, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Llengües estrangeres, Tutoria, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Emprenedoria
Pares dels alumnes de la SI La Miquela de Bescanó que participen en el projecte d'emprenedoria Let's Create comparteixen el seu punt de vista del projecte.
ÀreaCiències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Matemàtiques, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Llengües estrangeres, Tutoria, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Emprenedoria, Educació visual i plàstica
La regidora d'educació de l'Ajuntament de Bescanó i un expert en emprenedoria expliquen la col·laboració que han fet en el projecte.
ÀreaCiències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Matemàtiques, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Llengües estrangeres, Tutoria, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Emprenedoria, Educació visual i plàstica
El director de la SI La Miquela de Bescanó i professores implicades en el Projecte d'emprenedoria Let's Create mostren la seva visió del projecte.
ÀreaCiències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Matemàtiques, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Llengües estrangeres, Tutoria, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Emprenedoria, Educació visual i plàstica
Experiència d'emprenedoria que es fa a la SI La Miquela de Bescanó amb alumnes de 3r i 4t d'ESO en el marc del Programa de projectes europeus Comenius.
En aquest programa presentem una magnifica experiència d'aula portada a terme per la docent Eva M. Perdiguero amb el seu alumnat de Primer curs de Batxillerat a la assignatura de Matemàtiques.
Eva M. Perdiguero Garzo és professora de matemàtiques a l'IES Ribera del Bullaque, i fins fa molt poc temps, també coordinava la WikididácTICa del Ministeri d'Educació. A més a més, l'Eva ha participat en la creació dels materials didàctics i interactius creats a partir de sèries del programa de TVE La aventura del saber.
El treball d'aquesta professora ha estat guardonat amb el Tercer Premi en la Modalitat Blogs Educatius dels Premis a Materials Educatius 2009 de l'antic ITE i l'any 2010 va obtenir també el Segell de Bona PrácTICa 2.0 de la llavors Red de Buenas PrácTICas 2.0, ara integrada a EducaconTIC.
En aquest programa entrevistem l'Eva, que ens donarà tots els detalls d'aquesta experiència que mostra una perspectiva diferent de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques.
EducaconTIC Podcast és un programa dedicat a la tecnologia i l'educació, dirigit per David Álvarez.
ÀreaComunicació i llenguatges, Matemàtiques, Llengua catalana i literatura
Les comunitats d'aprenentatge aprofiten el voluntariat per treballar amb grups reduïts i atendre millor la diversitat a l'aula. En l'enregistrament veiem l'organització d'una classe de matemàtiques de 2n de primària en grups interactius. S'ha dividit la classe de 24 alumnes en quatre grups de 6 alumnes cadascun d'ells. En una hora aquests alumnes faran quatre activitats diferents on treballaran, respectivament, les taules de multiplicar, les hores en el rellotge analògic, la manipulació de la calculadora (símbols, operacions bàsiques i lectura de nombres de tres xifres) i la construcció de figures geomètriques planes amb el tangram. Cada voluntari és responsable d'una d'aquestes activitats i la mestra queda lliure per anar passant per cada grup i així poder observar les dificultats de l'alumnat o ajudar amb una petita explicació. Passat un quart d'hora, la persona adulta canvia de grup i començarà la seva activitat en un grup nou.
Les sessions de suport amb dos mestres a l'aula s'utilitzen per treballar la competència comunicativa i la competència matemàtica: comprensió lectora, producció de textos, càlcul, resolució de problemes... i d'aquesta manera donar suport a l'alumnat que presenta algunes dificultats per tal que puguin desenvolupar aquestes competències i avançar en el seus aprenentatges.
S'organitza l'horari en sessions setmanals de tallers de matemàtiques, de llengua escrita, de lectura... en les que hi ha dos mestres a la mateixa aula. Cada setmana els mestres planifiquen les activitats concretes que faran a les diverses sessions i es comunica a l'alumnat. Els alumnes s'agrupen en petits grups, treballant, uns de manera més autònoma, i altres en els que els mestres poden interactuar, parlar i ajudar als alumnes que més ho necessiten per tal que puguin realitzar les activitats amb èxit.
ÀreaEducació artística: visual i plàstica, Matemàtiques, Educació artística: música, Llengua catalana i literatura
El treball per racons es realitza de manera sistemàtica dos cops per setmana, un dia es prioritza el racó de llenguatge i l'altre dia el de matemàtiques. Tots dos racons es combinen amb uns altres que són fixes: retallar, cosir, grafismes, música, dibuix, sensorial, informàtica. A cada racó fix hi va un nen, la resta de la classe, un dia fa racó de llengua i l'altre de matemàtiques, d'aquesta manera el grup classe es troba dividit en dos, el que fa racó fix, i el que fa racó de matemàtiques/llenguatge.