Inici » Resultats de cerca

Resultats de cerca

RSS

Ordenació segons criteri de cerca i data de producció

Total 148 resultats
per pantalla
Pantalla de 15
Simón el periodista (IES Maragall)
Vídeo

Tutoria Simón el periodista (IES Maragall)

  • Data 2006
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania

El documental intenta explicar què és la diversitat i allò que es perd pel camí. I en aquest intent opta per viure-la en lloc d'explicar-la. Aquest vídeo forma part de la quarta edició del projecte DiversaCat, convocat per la Fundació Caixa Catalunya i Amics de la UNESCO. Alumnes de segon cicle d'ESO desenvolupen documentals sobre la diversitat cultural del seu entorn amb l'objectiu de promoure el descobriment de la diversitat cultural a l'entorn més proper de l'escola (el barri) de forma col·lectiva. També es busca de promoure el treball col·lectiu, millorar l'autoestima de grup, fomentar l'ús dels llenguatges audiovisuals i fer de la convivència i la interrelació entre persones de diferents orígens, una pauta normalitzada dins de l'escola i del barri.

Mirada al mercat (IES Badia del Vallès)
Vídeo

Tutoria Mirada al mercat (IES Badia del Vallès)

  • Data 2006
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tutoria

El documental tracta sobre la diversitat al mercat diari que es fa en un espai cobert i el petit mercat setmanal fet a l'aire lliure, on hi trobem diversitat d'ètnies a les parades. Es veuen les diferències entre el mercat estable, que porta molts anys funcionant diàriament, i el mercat ambulant. Aquest vídeo forma part de la quarta edició del projecte DiversaCat, convocat per la Fundació Caixa Catalunya i Amics de la UNESCO. Alumnes de segon cicle d'ESO desenvolupen documentals sobre la diversitat cultural del seu entorn amb l'objectiu de promoure el descobriment de la diversitat cultural a l'entorn més proper de l'escola (el barri) de forma col·lectiva. També es busca de promoure el treball col·lectiu, millorar l'autoestima de grup, fomentar l'ús dels llenguatges audiovisuals i fer de la convivència i la interrelació entre persones de diferents orígens, una pauta normalitzada dins de l'escola i del barri.

Vincles (IES Barres i Ones)
Vídeo

Tutoria Vincles (IES Barres i Ones)

  • Data 2006
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria

Aquest documental és una mirada a la diversitat dins l'institut Barres i Ones. Els mateixos alumnes opinen sobre el seu barri, Llefià, de com senten la immigració o, si són immigrants, quin ha estat el seu acolliment en el nou entorn. Ens parlen de l'amistat, de les seves il·lusions de futur. Aquest vídeo forma part de la quarta edició del projecte DiversaCat, convocat per la Fundació Caixa Catalunya i Amics de la UNESCO. Alumnes de segon cicle d'ESO desenvolupen documentals sobre la diversitat cultural del seu entorn amb l'objectiu de promoure el descobriment de la diversitat cultural a l'entorn més proper de l'escola (el barri) de forma col·lectiva. També es busca de promoure el treball col·lectiu, millorar l'autoestima de grup, fomentar l'ús dels llenguatges audiovisuals i fer de la convivència i la interrelació entre persones de diferents orígens, una pauta normalitzada dins de l'escola i del barri.

La cuina de la diversitat (IES Emperador Carles)
Vídeo

Tutoria Tecnologia La cuina de la diversitat (IES Emperador Carles)

  • Data 2006
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Tutoria

El documental mostra la diversitat de menjars i de botigues en les quals es compra menjar d'altres països. També desenvolupa fonamentalment com el menjar pot ser un punt en comú entre les diferents nacionalitats. Aquest vídeo forma part de la quarta edició del projecte DiversaCat, convocat per la Fundació Caixa Catalunya i Amics de la UNESCO. Alumnes de segon cicle d'ESO desenvolupen documentals sobre la diversitat cultural del seu entorn amb l'objectiu de promoure el descobriment de la diversitat cultural a l'entorn més proper de l'escola (el barri) de forma col·lectiva. També es busca de promoure el treball col·lectiu, millorar l'autoestima de grup, fomentar l'ús dels llenguatges audiovisuals i fer de la convivència i la interrelació entre persones de diferents orígens, una pauta normalitzada dins de l'escola i del barri.

Educar en la diversitat
Vídeo

Tutoria Llengües i literatura Educar en la diversitat

  • Data 2006
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Llengües estrangeres, Llengua catalana i literatura

L'Associació Sociocultural Punt d'Intercanvi treballa en l'elaboració de llibres de text bilingües, en català i en la llengua d'origen dels alumnes immigrants. L'espai "Tot un món" mostra com funciona el projecte Educar en la Diversitat. L'Ahmad i la Montse acaben de traslladar la seu de la seva associació al barri del Raval de Barcelona. El projecte en què estan immersos gira al voltant de l'educació en la diversitat, i aquest barri és escenari d'una constant interacció cultural. El projecte en què ara treballen és l'edició de llibres bilingües, una eina perquè aquells alumnes que arriben de fora puguin seguir les classes sense haver de tenir un reforç especial. Montse Torres, coordinadora de Punt d'Intercanvi, explica que aquest projecte va néixer per la necessitat personal que tenien d'ensenyar a la seva filla tant la llengua paterna, l'àrab, com la materna, el català. En veure que al mercat no hi havia el que buscaven, van començar a fer les seves pròpies fitxes. Ahmad Alkuwaifi, president de Punt d'Intercanvi, diu que, de mica en mica, parelles en la seva mateixa situació van començar a interessar-se pel que estaven fent, i d'aquí va sortir la idea de fer el seu primer llibre. El projecte Educar en la Diversitat pretén igualar les condicions d'aprenentatge dels alumnes i integrar els nouvinguts a l'escola mitjançant un llibre que segueix el mateix currículum, que té tota la terminologia que apareix en el llibre de text dels altres companys i que és en català, però també en la seva pròpia llengua. Segons la Montse, tenir el referent de la seva llengua els facilita l'aprenentatge del català i la comprensió dels continguts. De moment, aquest projecte és únic a Europa.

Armenis
Vídeo

Tutoria Armenis

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania

"Tot un món" es fa ressò en aquest capítol dels ingredients armenis que assaonen la diversitat cultural de la capital del Bages, i més concretament la participació armènia en el projecte Aiguallum, que pretén donar a conèixer aquesta diversitat cultural. Lusik Bazeyan se'n va anar d'Armènia fa tot just dos anys per començar una nova vida a Manresa i, malgrat que troba a faltar la família i el paisatge del seu país d'origen, explica que se sent molt millor a Catalunya. Fa uns mesos va participar en el projecte Aiguallum, que pretén donar a conèixer la diversitat cultural de la capital del Bages, amb vint-i-dues persones més que van presentar cançons tradicionals del seu país en diferents concerts i en un disc.

Si tots fòssim iguals (CEIP Pau Casals)
Vídeo

Tutoria Si tots fòssim iguals (CEIP Pau Casals)

  • Data 2006
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania

El Bernat, el Marc i la Nathaly, companys de classe de diferents procedències, ens expliquen les múltiples activitats que els agrada fer i ens parlen de com veuen la diversitat cultural, tot coincidint en veure l'enriquiment que suposa per a tots. Aquest vídeo forma part de la quarta edició del projecte DiversaCat, convocat per la Fundació Caixa Catalunya i Amics de la UNESCO. Alumnes de segon cicle d'ESO desenvolupen documentals sobre la diversitat cultural del seu entorn amb l'objectiu de promoure el descobriment de la diversitat cultural a l'entorn més proper de l'escola (el barri) de forma col·lectiva. També es busca de promoure el treball col·lectiu, millorar l'autoestima de grup, fomentar l'ús dels llenguatges audiovisuals i fer de la convivència i la interrelació entre persones de diferents orígens, una pauta normalitzada dins de l'escola i del barri.

La caça fotogràfica submarina
Vídeo

Ciències naturals La caça fotogràfica submarina

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Biologia

Les illes Medes són un dels escenaris habituals de les competicions de fotografia submarina. La gran quantitat i diversitat de peixos és un dels molts atractius que permeten obtenir-hi bones imatges, com explica aquest capítol d'El medi ambient. Dins d'aquesta modalitat esportiva hi ha una especialitat que està experimentant un creixement extraordinari: la caça fotogràfica en apnea. És tracta de fer capbussades en apnea, és a dir, sense respirar amb bombones d'aire, i fotografiar els peixos. Això té grans atractius. L'objectiu de les competicions és obtenir imatges de la màxima quantitat possible d'espècies diferents de peixos en un temps determinat, normalment unes cinc hores. Es valora tant la qualitat de la imatge com el nombre d'espècies. A diferència de la pesca submarina, aquí no hi ha cap limitació en les mides dels peixos. Totes les espècies valen, i qui és més expert en fauna marina o coneix millor els hàbitats i els costums dels peixos té més possibilitats d'obtenir bones imatges. Això és un estímul per conèixer millor el medi marí. A més, no cal baixar a gaire fondària o fer apnees gaire prolongades, ja que, a prop de la superfície, hi viuen una bona diversitat d'espècies. Un dels grans atractius de la caça fotogràfica submarina és que l'èxit depèn de les capacitats físiques i dels coneixements, tant fotogràfics com de la biologia de les espècies. Una barreja d'aquesta mena no es troba pràcticament en cap altre esport. Aquesta modalitat esportiva va néixer a Catalunya, impulsada per socis del C. A. S. Costa Brava, de Sant Feliu de Guíxols. L'augment del nombre de practicants i la seva millor preparació fan que cada dia el nivell sigui més alt. Una bona prova d'això són aquestes imatges, fetes a les illes Medes, que formen part de la col·lecció de més de 6.000 fotografies obtingudes en la competició de l'abril passat.

La nostra biodiversitat interna
Vídeo

Ciències naturals La nostra biodiversitat interna

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Biologia

Sabem moltes coses sobre la diversitat biològica del nostre voltant, però no som conscients de la gran diversitat de microorganismes que tenim al nostre cos i que són essencials per viure. El Medi Ambient ens ho explica. Al cos humà hi ha entre 1 i 2 quilos de bacteris, la major part dels quals es troben a l'intestí, però també a la pell, cavitats nasals, boca i, en les dones, a la vagina. MetaHIT és el nom d'un projecte europeu en el qual participa l'Hospital Universitari de la Vall d'Hebron. L'objectiu és identificar els gens dels bacteris de l'intestí humà. Fa milions d'anys que aquests microorganismes viuen dintre nostre. Realitzen funcions essencials: ajuden a digerir aliments, a assimilar nutrients i a generar defenses contra infeccions. Microorganismes i humans tenen una relació de simbiosi, amb beneficis mutus. Els investigadors busquen l'anomenat metagenoma humà, que inclou els gens propis dels humans, que no arriben a 30.000, i els dels microorganismes que contribueixen a funcions essencials, que superen els 3 milions. En definitiva, tenim moltes més cèl·lules i molts més gens d'aquests hostes que no pas del nostre propi organisme. Les mesures d'higiene i els antibiòtics han augmentat l'esperança de vida. Però en les últimes dècades han guanyat importància patologies que eren molt minoritàries, com malalties inflamatòries intestinals o al·lèrgies. Això pot ser degut al fet que hem eliminat bacteris patògens, però també flora bacteriana beneficiosa. A la Vall d'Hebron s'aplicaran aquestes recerques a conèixer millor i prevenir o tractar la malaltia de Crohn, la colitis ulcerosa i altres afeccions abans molt rares. A llarg termini, aquestes investigacions podran donar molts més fruits. De moment, el que es recomana és portar una dieta tradicional, amb menys menjars elaborats i on els vegetals tinguin un gran pes, per alimentar aquests bacteris sense els quals el nostre organisme no es podria desenvolupar correctament.

La vida silvestre al canal de Panamà
Vídeo

Ciències naturals La vida silvestre al canal de Panamà

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

El canal de Panamà és un dels indrets del món on hi ha més trànsit marítim. El medi ambient ha fet el recorregut total del canal, d'uns 70 quilòmetres, passa per trams que es van haver d'excavar a la roca, així com pel riu Chagres i el llac Gatún. Nombroses empreses de turisme ofereixen al visitant la possibilitat de fer recorreguts amb barca per diferents trams del Canal. Això permet conèixer el funcionament d'aquesta via de comunicació interoceànica, i també els ecosistemes fluvials que travessa. Actualment, s'hi estan fent unes importants obres d'ampliació que han de permetre el pas de vaixells de més de 360 metres d'eslora. Són els anomenats Post-Panamax. En aquesta ampliació, un dels aspectes que més s'ha tingut en compte és l'impacte ambiental que podrien tenir les obres sobre els espessos boscos tropicals per on discorre el canal. La conservació d'aquesta gran massa forestal és de gran importància, ja que en depèn l'altíssim règim de pluges que asseguren l'aigua necessària per al funcionament de les diferents rescloses que hi ha en el recorregut. Aquesta aigua permet el desenvolupament d'uns ecosistemes tropicals amb una alta diversitat d'espècies, però, a més, assegura prou reserves d'aigua al llac Gatún per permetre el funcionament de les rescloses durant tot l'any. En el viatge pel canal, sense baixar de la barca, es pot veure l'extraordinària vida salvatge que hi ha a les ribes. A l'aigua, sobre les branques o entre els arbustos, es poden veure tota mena d'animals i plantes tropicals. Però sobre tot cal prestar una atenció especial als ocells, ja que n'hi ha de tota mena. La diversitat d'ambients que hi ha permet veure tant rapinyaires, com és el cas de l'àguila pescadora, i d'ocells aquàtics i de tota mena. És realment un paradís per als ornitòlegs i per als aficionats a la natura en general.

Total 148 resultats
per pantalla
Pantalla de 15

Àrea professorat

Programació educativa