Inici » Resultats de cerca

Resultats de cerca

RSS

Ordenació segons criteri de cerca i data de producció

Total 500 resultats
per pantalla
Pantalla de 50
El 3D arriba a la tele i als videojocs
Àudio

Educació artística Tecnologia El 3D arriba a la tele i als videojocs

  • Data 2009
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Cultura audiovisual, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació visual i plàstica

La tecnologia 3D es troba en un moment d'auge gràcies al cinema, i és que pel·lícules com "Up" o "Els mons de Coraline" s'han convertit en un èxit i l'han recuperada de l'oblit. James Cameron, de fet, s'ha sumat a la proposta i a finals d'aquest any estrenarà la superproducció "Avatar", que es veurà a les pantalles exclusivament en 3D. L'estrena mundial està prevista pel 16 de desembre, però les expectatives ja posen aquest film en el punt de mira de molts espectadors. Ara, però, els experts en tecnologia miren més enllà, i s'estan destinant molts recursos a traslladar les 3 dimensions al món de la televisió i dels videojocs. La casa Philips ha estat la primera a llançar al mercat el model 3DWOW, un televisor capaç de crear sensació de tres dimensions, sense necessitat de dur ulleres. L'inconvenient principal, com és de suposar, és el preu, que ronda els 8.000 euros. Tot i així, aquesta és la primera proposta d'una tendència que va a l'alça, i que ara, després que Samsung i LG hagin desenvolupat monitors d'ordinador que suporten 3D, estudia la conversió dels videojocs en dues dimensions cap al món de la profunditat visual. "Call of Duty" ha estat dels primers a fer aquest canvi, i la versió en videojoc de la pel·lícula "Avatar" ja s'està construint directament en tres dimensions. L'univers digital ha acabat d'obrir les portes a la tecnologia 3D, que ja funciona en suports com televisors, monitors d'ordinador i videojocs. Que s'estengui a pantalles com les dels mòbils o els portàtils, sembla qüestió de temps.

Aplicacions de la tecnologia nuclear
Vídeo

Tecnologia Ciències naturals Aplicacions de la tecnologia nuclear

  • Data 2008
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Química, Física, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Tecnologia industrial

A més de produir energia, l'energia nuclear també es fa servir en l'àmbit de la medicina. L'espai "Energi K" parla de totes les seves aplicacions. Les reaccions nuclears es basen en la fusió o la fissió del nucli d'elements com l'urani o el plutoni. Quan aquests nuclis es fusionen o es trenquen es genera energia que es pot aprofitar per fer electricitat, per exemple. Però la tecnologia nuclear té molts altres usos. La tecnologia nuclear no es pot entendre sense la radioactivitat, un fenomen físic natural d'algunes substàncies o elements químics. En les reaccions de desintegració d'aquests elements s'emeten diversos tipus de radiacions que s'utilitzen per moltes coses, com ara impressionar plaques fotogràfiques, produir fluorescència o travessar cossos opacs que no es poden travessar amb la llum. Francesc Puig, enginyer industrial en energia nuclear, explica que l'energia nuclear s'aplica a tot tipus de tecnologia relacionada amb l'ús de radiacions o d'isòtops radioactius. Les aplicacions són múltiples: en medicina, en processos industrials o en obtenció d'energia. Un dels primers usos de la tecnologia nuclear va ser la fabricació d'armes, com les bombes atòmiques que es van fer servir a finals de la Segona Guerra Mundial. Pel que fa a la medicina, les aplicacions de la tecnologia nuclear són molt diverses: en el diagnòstic, gràcies a les radiografies, en l'aplicació de radiofàrmacs o en la radioteràpia.

Antoni Zabala:
Vídeo

Tutoria Tecnologia Antoni Zabala: "L'aprenentatge per competències" (1ª part)

  • Data 2008
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Tutoria

En el marc del programa de formació per al professorat de tecnologia, "L'ús metodològic dels projectes a l'aula de tecnologia", el 30 de gener de 2008, a l'auditori de CosmoCaixa, l'Antoni Zabala va pronunciar la conferència "L'aprenentatge per competències. Del currículum a l'aula: un repte per a la tecnologia". L'Antoni Zabala presenta com la noció de competència ha arribat al món educatiu i s'ha incorporat com un element clau en la concepció dels aprenentatges. La seva conferència mostra com s'ha d'orientar el desenvolupament curricular per donar resposta a aquest repte, en el qual, la tecnologia, per la seva pròpia idiosincràsia, té els elements per contribuir a les competències bàsiques.

Antoni Zabala:
Vídeo

Tutoria Tecnologia Antoni Zabala: "L'aprenentatge per competències" (2ª part)

  • Data 2008
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Tutoria

En el marc del programa de formació per al professorat de tecnologia, "L'ús metodològic dels projectes a l'aula de tecnologia", el 30 de gener de 2008, a l'auditori de CosmoCaixa, l'Antoni Zabala va pronunciar la conferència "L'aprenentatge per competències. Del currículum a l'aula: un repte per a la tecnologia". L'Antoni Zabala presenta com la noció de competència ha arribat al món educatiu i s'ha incorporat com un element clau en la concepció dels aprenentatges. La seva conferència mostra com s'ha d'orientar el desenvolupament curricular per donar resposta a aquest repte, en el qual, la tecnologia, per la seva pròpia idiosincràsia, té els elements per contribuir a les competències bàsiques.

Interactivitat
Vídeo

Ciències socials Tecnologia Matemàtiques Interactivitat

  • Data 2006
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Ciències socials, geografia i història, Matemàtiques, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Electrotècnia, Coneixement del medi: social i cultural, Tecnologia industrial

Els ordinadors són, bàsicament, màquines per fer càlculs, però, amb el temps, han esdevingut màquines per comunicar-nos. "Dígits" explica, en aquest capítol, com s'han desenvolupat els processos interactius dels ordinadors. El nord-americà Vannevar Bush, a mitjan segle XX, va proposar un model per millorar la comunicació científica. Segons Bush, calia operar com ho fa la ment humana, és a dir, per associació d'idees. La tecnologia de l'època, però, no permetia fer realitat aquesta idea. La tecnologia va avançar amb el temps i els ordinadors van començar a treballar amb textos, sons i imatges. Un altre nord-americà, Ted Nelson, va elaborar un projecte anomenat "Xanadu" que ha passat a la història perquè era una xarxa com internet, però inventada trenta anys abans. "Xanadu" tampoc no va arribar a fer-se realitat, però va donar lloc a diverses innovacions, com l'aparició dels termes "hipertext", que designa el nou model de la informació relacionada, i "hipermèdia", quan, a més a més, hi ha sons, imatges i animacions. En un sistema "hipermèdia", els elements o nusos es relacionen entre si mitjançant enllaços. Tot plegat té la forma d'una xarxa, que, al seu torn, es pot connectar amb altres xarxes. Tot seguit, un equip d'investigadors, liderats per Douglas Englebart, va fer una sèrie d'invents crucials. Per exemple, el ratolí, un dispositiu que permetia una comunicació d'anada i tornada amb l'ordinador, una comunicació interactiva. Els primers programes interactius van aparèixer durant la dècada del 1990 sobre CD-ROM, un suport capaç d'emmagatzemar una quantitat raonable d'imatges i músiques. Els programes interactius de més èxit van ser, però, els videojocs, que, en pocs anys es van convertir en un entreteniment de gran consum. Amb la xarxa d'internet les possibilitats d'interacció s'han multiplicat. La interacció es pot realitzar amb altres persones intercanviant missatges, treballant en equip, compartint interessos... A més de tenir aplicacions educatives i lúdiques, la interacció amb els ordinadors en té de socials i comercials. La clau d'un sistema interactiu és la "interfície", el conjunt de grafismes i d'opcions que fan possible el diàleg entre la persona i l'ordinador.

La tecnologia a l'ESO
Vídeo

Tutoria Tecnologia La tecnologia a l'ESO

  • Data 1998
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Tutoria

Aquest vídeo mostra com es treballa l'àrea de tecnologia a l'ESO a través de diferents experiències que es duen a terme en les aules.

Preu vs. valor / El futur de la telefonia mòbil
Vídeo

Ciències socials Tecnologia Preu vs. valor / El futur de la telefonia mòbil

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Economia, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica

En aquest capítol de "Valor Afegit", Joan Subirats, catedràtic de sociologia de la UAB, explica la diferència entre preu i valor a través de productes gratuïts, com ara xocolatines i diaris i el mateix Google. Albert Cuesta, analista i periodista de tecnologia, ens explica el futur de la telefonia mòbil des del Congrés Mundial de Mòbils de Barcelona. La força del que és gratis Internet ha popularitzat una nova cultura, la cultura del que és gratis. Molt poques coses es paguen a la xarxa i, això ha fet que els consumidors valorin cada vegada més el que no els costa res. Aquesta és una tendència econòmicament sostenible? Per què ens agrada tant tot el que és gratis? Canviem la nostra conducta quan consumim si apareix la paraula gratis? Passejant entre mòbils El periodista i analista en tecnologia Albert Cuesta, ens ha explicat al Mobile World Congress cap a on va el negoci de la telefonia mòbil. Mòbils intel.ligents convertits en autèntics ordinadors personals i que, ben aviat, tindran un accés a la xarxa tan ràpid com l'ADSL de casa.

Robot humanoide HU2
Vídeo

Tutoria Tecnologia Robot humanoide HU2

  • Data 2009
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Treball de recerca, Tecnologia industrial

Aquest vídeo presenta el treball de recerca d'un alumne de l'IES Cendrassos, el qual consisteix en la construcció d'un robot humanoide. Veurem del què és capaç de fer aquest robot.

Videojocs en 3D
Àudio

Tecnologia Videojocs en 3D

  • Data 2009
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica

La setmana passada es va poder veure a Barcelona, en unes jornades de la desenvolupadora francesa Ubi Soft, el primer videojoc amb tecnologia real en tres dimensions. El videojoc és "Avatar" i, quan aparegui al desembre, el podrem viure intensament amb aquesta tecnologia si tenim un televisor d'alta definició, cosa que en aquests moments és improbable, ja que n'hi ha però no es poden aconseguir a les botigues. Sony ha anunciat que l'any vinent ja tindrà a les botigues el seu primer televisor en 3D comercial. Philips i Sharp també tenen enllestits els seus models, que de moment no estan a l'abast de tothom. El videojoc pot jugar un paper fonamental en la normalització d'aquestes pantalles a les llars, ja que les desenvolupadores quan fan un videojo, ja el programen en tres dimensions i no necessiten cap esforç més perquè es pugui veure en aquest format. En aquests moments, els videojocs en primera i tercera persona són els més venuts del mercat. La sensació visual del jugador millora infinitament quan hi juga amb aquesta nova tecnologia, ja que actualment, encara que ens movem en entorns pensats i programats en tres dimensions, el jugador ho veu finalment a través d'una pantalla plana i és la seva ment la que s'adapta i s'imagina les tres dimensions. "Avatar", el videojoc, apareix per a totes les plataformes al desembre, i podrem explorar el planeta Pandora i conèixer més de prop els seus habitants, els Na'vi. Jugar-hi serà una bona preparació per a la pel·lícula, que s'estrena el 18 de desembre.

Centre de Vida Independent
Àudio

Tecnologia Centre de Vida Independent

  • Data 2009
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica

Les noves tecnologies estan avançant en diversos àmbits i, ben adaptades, poden ser de gran utilitat per millorar la vida quotidiana i convertir-se en una ajuda important per les persones dependents i discapacitades, millorar la seva qualitat de vida i augmentar la seva autonomia. La tecnologia pot ajudar a aquests col·lectius en molts aspectes: seguretat, comunicació, mobilitat, AVD, etc. El Centre de Vida Independent (CVI) s'adreça a donar servei a persones grans amb dependència utilitzant totes les eines que les noves tecnologies posen al seu abast amb la intenció d'atendre també a altres col·lectius en situació similar. Aquest servei es preveu com un concert entre mútues de Catalunya, l'Administració Pública (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona) i l'equip d'assistència del Centre. Us parlem de les novetats al mercat en el món de les noves tecnologies.

Total 500 resultats
per pantalla
Pantalla de 50

Àrea professorat

Programació educativa