Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Benvinguda, des de l’experiència, al professorat de nova incorporació a l’escola pública d’educació infantil i primària
    Vídeo

    Tutoria Benvinguda, des de l’experiència, al professorat de nova incorporació a l’escola pública d’educació infantil i primària

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Tutoria
    • Experiència

    Reflexions a l'entorn de la incorporació d'un mestre/a nou a un centre docent públic des del punt de vista d'un professor veterà.

    Joanot Martorell, cavaller i escriptor
    Vídeo

    Tutoria Ciències socials Llengües i literatura Joanot Martorell, cavaller i escriptor

    • Data 1991
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Tutoria, Llengua catalana i literatura, Literatura universal, Coneixement del medi: social i cultural

    L'any 1490 s'editava per primera vegada a València la novel.la cavalleresca Tirant lo Blanc. Considerada pels crítics com la primera novel.la moderna i una de les més importants de la literatura universal, cinc-cents anys després continua interessant als lectors d'arreu del món. Com era l'ambient social i cultural en què sorgí aquesta obra? Com transcorregué la vida del seu autor, cavaller apassionat i bregós i incansable viatger? Quin fou el procés de redacció de l'obra? Quins són els trets que individualitzen aquest llibre entre les novel.les de cavalleria del seu temps i en fan una novel.la moderna? Aquests i altres interrogants troben resposta en el present documental a travès d'una rica i variada selecció d'imatges de l'època i de l'opinió dels més destacats especialistes en el tema: Joan Fuster, Martí de Riquer, Mario Vargas Llosa i Albert Hauf.

    El motor elèctric
    Vídeo

    Tecnologia Ciències naturals El motor elèctric

    • Data 1995
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Química, Física, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Electrotècnia, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    Aquest programa tracta sobre el motor elèctric. Explicarem com funciona un motor, com utilitza l'energia mecànica, els diferents tipus de motors elèctrics que hi ha (trifàsic, monofàsic), els generadors, els alternadors, els transformadors, etc. I coneixerem i identificarem les parts del motor (rotor i estator).

    La Catalunya de la Renaixença
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura La Catalunya de la Renaixença

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Història, Llengua catalana i literatura

    "Memòria de Catalunya" dedica el capítol a la part final del segle XIX, amb l'esclat de la Renaixença i del catalanisme polític. La societat catalana va viure a finals del segle XIX un important procés de transformació marcat per la industrialització, l'obrerisme, la Renaixença i el catalanisme polític. En aquest període van sorgir diverses actuacions per rememorar un passat propi i recuperar la identitat catalana. Pel que fa a la llengua, hi va haver diverses posicions. D'una banda, els partidaris del català que es parlava, com Frederic Soler, Pitarra. De l'altra, els "jocsfloralistes", que s'estimaven més un llenguatge artificiós, com Rossend Arús. Tots, però, volien que el català fos considerat un vehicle de cultura. La Renaixença va abastar diferents àmbits culturals, com la literatura, la pintura o l'arquitectura, representada, sobretot, per Elies Rogent, encarregat de la construcció de la Universitat de Barcelona (1859-1874) o de la restauració del monestir de Ripoll (1886-1896). L'any 1833, la publicació de "La pàtria", de Bonaventura Carles Aribau, es considera l'inici de la Renaixença. El poema de Joaquim Rubió i Ors "Lo gaiter del Llobregat" o l'edició, el 1843, de "Lo verdader català" van confirmar el procés de recuperació de la llengua i de la història, que van començar a ser estudiades per erudits com Manuel Milà i Fontanals o Víctor Balaguer. La Reinaxença va rebre un impuls considerable amb l'edició dels Jocs Florals, l'any 1859, a Barcelona, que van contribuir a l'extensió de l'ús del català com a llengua culta i literària. També escriptors com Jacint Verdaguer van ser cabdals per articular la Renaixença. Mossèn Cinto va escriure dos grans poemes èpics amb gran ressò popular: "L'Atlàntida" i "Canigó". Àngel Guimerà, fundador del diari "La Renaixença", també va aconseguir un gran reconeixement amb obres com "Mar i cel", "Maria Rosa" o "Terra Baixa". D'altra banda, Narcís Oller es va convertir en el creador de la novel·la catalana contemporània, amb obres realistes com "L'escanyapobres", "La febre d'or" o "Pilar Prim". Pel que fa a la pintura, cal destacar Marià Fortuny i els germans Vayreda, màxims representants de l'escola paisatgística olotina. Altres àmbits influïts per aquest corrent van ser la geologia, amb els treballs de Juame Almera, l'excursionisme o la música, en especial el cant coral. Josep Anselm Clavé va ser el creador de diferents societats musicals, Lluís Millet i Amadeu Vives van fundar l'Orfeó Català i Pep Ventura va difondre la sardana. Juristes catalans, com Duran i Bas, van publicar un gran nombre d'obres sobre el dret català històric, i el bisbe Josep Torras i Bages va replantejar la unió entre Catalunya i el catolicisme. Pel que fa al catalanisme polític, les primeres expressions van sorgir durant la revolució de 1868, amb el naixement d'un esperit federalista. Hi van contribuir Pi i Margall, amb l'obra "Las nacionalidades", i Valentí Almirall, director del diari federalista "El Estado Catalán",...

    Pressió atmosfèrica
    Vídeo

    Ciències socials Tecnologia Ciències naturals Pressió atmosfèrica

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Geografia, Biologia, Tecnologia industrial

    Quan viatgem en avió o en helicòpter, o quan guanyem altura, notem que se'ns tapen les orelles. És per culpa de la pressió atmosfèrica. En canvi, a prop del nivell del mar, el cos s'adapta perfectament a la pressió que hi ha. "Méteo K" dedica el capítol a la pressió atmosfèrica. La pressió atmosfèrica és el pes de l'aire que hi ha a sobre nostre. Les zones situades a nivell del mar tenen més pressió atmosfèrica que les més elevades. Així, a l'Everest, la muntanya més alta del món, la pressió és la més baixa de la Terra. L'alpinista Araceli Segarra explica que, amb una pressió atmosfèrica baixa, el cos té una sèrie de mecanismes d'adaptació, com ara l'augment de la freqüència respiratòria i de la freqüència cardíaca i la disminució del volum de sang circulant i, per tant, el creixement de la seva viscositat. Com que la sang és més espessa li costa més arribar a les extremitats, als dits de les mans i dels peus. Per això aquestes parts del cos tenen més probabilitats de congelar-se. La falta de pressió també afecta a l'hora de cuinar, ja que l'aigua no bull a cent graus, sinó que, a molta altitud, sol bullir a uns seixanta-cinc graus. Això vol dir que tot el que es cuina triga molt més a fer-se. La pressió atmosfèrica es calcula amb el baròmetre, un aparell que calcula la pressió en mil·límetres de mercuri o en mil·libars. La pressió normal a nivell del mar equival a 1.013 mbar. Si augmenta la pressió atmosfèrica per sobre de la normal hi ha un anticicló, o sigui, bon temps. Si baixa, hi ha una depressió, és a dir, pluges.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa