Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Fermín Vázquez presenta l'Estació de Saint-Pancras de Londres
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Fermín Vázquez presenta l'Estació de Saint-Pancras de Londres

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Dibuix tècnic, Volum, Tutoria, Història de l'art, Educació visual i plàstica

    L'estació de tren de Saint-Pancras, a Londres, és obra de l'enginyer William Barlow i de l'arquitecte Gilbert Scott. En aquesta edició d'"Arquitectures", l'arquitecte Fermín Vázquez parla amb detall d'aquesta obra neogòtica. Fermín Vázquez explica que va conèixer l'estació de Saint-Pancras abans de ser arquitecte i que la va veure amb molta freqüència quan vivia a Londres. L'espai neogòtic de l'estació evoca a Fermín Vázquez l'època dels llargs viatges en tren, de l'aventura de viatjar. Per Vázquez, els enginyers anglesos van conquerir els espais a partir del domini de la tècnica i de la indústria. Per l'arquitecte Fermín Vázquez, el llenguatge historicista de l'estació i la seva imatge de fortalesa romàntica oculta la seva funció real.

    El petit avet
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura El petit avet

    • Data 2001
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Tutoria, Llengua catalana i literatura

    Mitjançat diverses tècniques, un artista il·lustra en aquest capítol del programa "Una mà de contes" la història d'"El petit avet". Hi havia una vegada un avet que vivia al cim d'una muntanya. Cada any, abans de Nadal, hi anaven els llenyataires amb les seves destrals a buscar els millors arbres per convertir-los en arbres de Nadal. L'avet veia com agafaven els seus germans i amics, però a ell el veien massa petit. Un dia hi va arribar una família que buscava un avet per a casa seva. Les dues filles van triar el petit avet i el van carregar al cotxe. L'avet estava molt content perquè finalment seria un arbre de Nadal. A casa el van guarnir i el van envoltar de regals. L'avet va passar uns dies molt feliços fins que el Nadal va acabar. Aleshores, el pare va voler convertir-lo en llenya, però, en veure que l'avet tremolava, es va adonar que encara era viu i el va plantar al jardí i el va regar. Ha passat molt de temps i cada Nadal la família continua guarnint l'avet i posant-hi una estrella a dalt de tot.

    El noucentisme
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials El noucentisme

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Història de l'art, Història

    "Memòria de Catalunya" repassa els esdeveniments del primer quart del segle XX, amb fets com l'aparició del noucentisme en l'àmbit cultural i la creació de la Mancomunitat de Catalunya, en el polític. En començar el segle XX, un grup d'intel·lectuals i polítics va impulsar noves idees i projectes per millorar el país. Es tracta del moviment conegut com noucentisme. Aquest corrent es va començar a definir l'any 1906, amb l'inici de la publicació del "Glosari", d'Eugeni d'Ors, autor també de "La ben plantada", editada l'any 1911. El noucentisme i el catalanisme polític van anar molt lligats. L'any 1906, Enric Prat de la Riba va publicar "La nacionalitat catalana". L'arribada de Prat de la Riba a la Diputació de Barcelona i la creació, el 1907, del Centre d'Estudis Catalans i de la seva Biblioteca de Catalunya van ser dos fets cabdals per al noucentisme. En aquesta època, el moviment obrer va guanyar força i l'any 1907 es va constituir la Solidaritat Obrera. L'any 1909 va esclatar una revolta, coneguda com la Setmana Tràgica, a causa de la insatisfacció de les classes populars, que va arribar al límit amb la crida dels reservistes per anar a la guerra del Marroc. El pedagog Francesc Ferrer i Guàrdia va ser executat acusat d'instigar la revolta. L'any 1914 es va constituir la Mancomunitat de Catalunya, amb Prat de la Riba al capdavant. La Mancomunitat, amb el pressupost de les quatre diputacions, va dur a terme un gran nombre d'iniciatives, sobretot sota el mandat de Josep Puig i Cadafalch, escollit president després de la mort de Prat de la Riba, l'any 1917. Es van crear noves infraestructures, com el cremallera de Núria, es van obrir més de 1.000 quilòmetres de carreteres, es va estendre la xarxa telefònica, el subministrament d'aigua, la producció d'energia elèctrica... Un dels àmbits en què va incidir més la Mancomunitat va ser l'ensenyament. Es va crear el Consell de Pedagogia, amb la figura destacada d'Alexandre Galí; es va introduir el mètode Montesori; es van construir nous grups escolars; es va crear la Universitat Industrial. També es va fomentar l'ensenyament del català i es va estendre l'ús de la llengua, ajudat per les normes ortogràfiques de Pompeu Fabra, publicades el 1913, i es va crear una Xarxa de Biblioteques Populars. En aquesta època es va fomentar el cooperativisme agrari, del qual els cellers cooperatius de l'arquitecte Cèsar Martinell són una bona mostra. Francesc Cambó va ser un dels màxims exponents d'una nova campanya autonomista. L'any 1923, però, la dictadura de Miguel Primo de Rivera va posar fi a les aspiracions d'autogovern. La dictadura va mostrar una actitud intolerant davant de qualsevol signe catalanista i, l'any 1925, va suprimir la Mancomunitat. En literatura van destacar escriptors com Josep Carner, Jaume Bofill, Josep M. López Picó, Josep M. Folch i Torres o Carles Riba. En arquitectura, Rafael Massó i Josep Goday. En escultura, Aristides Maillol, Josep Clarà i Josep Llimona. I en...

    Àngel Guimerà
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura Àngel Guimerà

    • Data 1994
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Ciències socials, geografia i història, Història, Llengua catalana i literatura

    Biografia i obra d'Àngel Guimerà. Un dels autors més importants de la Renaixença, el seu treball fou decisiu per a la dignificació del teatre català. S'hi descriu les característiques més destacades de l'obra poètica i teatral de Guimerà, es mostra breus fragments de diverses representacions i es situa l'autor en el seu context social i literari.

    Castells de frontera
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials Castells de frontera

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Història de l'art, Història

    Al segle X, els comtats catalans ocupen amb castells termenats els terrenys de la frontera que els separa d'al-Andalus. "Memòria de Catalunya" parla en aquest capítol de l'avanç comtal i de la conquesta gradual de les ciutats islàmiques. Al segle X, entre els comtats i els espais islàmics se situava una àmplia franja de frontera, una terra desorganitzada i pràcticament buida que ocupava el Penedès, l'Anoia, una part del Solsonès, el sud de l'Alt Urgell, el Pallars i la conca de Tremp. La cohesió social havia donat vigor a les famílies vicarials i vescomtals i la jerarquia eclesiàstica va assolir un paper destacat. Aquesta puixança es va projectar sobre la terra fronterera, que s'anava incorporant als comtats sota la fórmula dels castells termenats. Al llarg del segle X, la franja fronterera es va convertir en un regne amb 193 castells termenats. Els castells esguarden la frontera i protegeixen la població del perill islàmic, al mateix temps que controlen els pobladors i els incrementen la pressió impositiva. L'element principal del castell és la torre, que passa de ser quadrada a ser rodona. Al segle XI esclaten les divisions a al-Andalus, que es fragmenta en regnes de taifes amb dues capitals fortes: Tortosa i Lleida. Els sobirans de les taifes gasten grans quantitats de diners en ostentació i defensa. Mentrestant, als dominis comtals comença la fase bèl·lica de la dinàmica expansiva. El bisbe d'Urgell conquereix Guissona i Arnau Mir de Tost, Àger. Amb la pèrdua de punts estratègics, la línia de defensa a Lleida queda trencada. El territori dels castells es divideix en quadres, algunes de les quals esdeven nuclis destacats, com Verdú, sorgit del castell de Tàrrega. Després de conquerir-los, molts castells islàmics són aprofitats i es creen parròquies al seu costat. En aquesta època, l'art romànic conviu amb el preromànic de les esglésies que no han estat reconstruïdes amb el nou estil. Moltes comunitats religioses s'estableixen a les zones frontereres. L'ofensiva bèl·lica continua i, l'any 1105, el comte d'Urgell conquereix la important ciutat islàmica de Balaguer. Al sud, l'ocupació del Camp de Tarragona acosta els comtats a Tortosa. Tarragona torna a ser seu metropolitana i adquireix una capitalitat religiosa que contribueix a cohesionar les terres catalanes. L'any 1126, a la batalla de Corbins, la frontera s'estabilitza, però tot fa pensar que la fi del domini islàmic s'acosta.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa