Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    L'aigua i l'electricitat: les centrals hidroelèctriques
    Vídeo

    Tutoria Ciències socials Tecnologia Ciències naturals L'aigua i l'electricitat: les centrals hidroelèctriques

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Coneixement del medi: social i cultural, Tecnologia industrial

    En una central hidroelèctrica es genera electricitat a partir de la força de l'aigua en moviment. "Energi K" mostra com es pot aprofitar l'aigua per generar energia. L'aigua és l'origen de la vida i està formada per oxigen i hidrogen. A la natura es troba barrejada amb altres substàncies, així que només es pot obtenir aigua pura en un laboratori, mitjançant un procés de purificació. Els antics romans ja feien servir la força de l'aigua per moldre blat als molins. Antoni Sudrià, enginyer elèctric, explica que l'aigua que mou les rodes dels molins, si es porta a una central elèctrica, serveix per moure les turbines de la central. Aquestes turbines fan girar un generador o alternador que genera energia elèctrica. Els salts d'aigua naturals també s'aprofiten per construir-hi centrals hidroelèctiques. Hi ha dues classes de centrals elèctriques. Les grans, que s'instal·len als pantans, i les petites, que són les que utilitzen l'aigua que passa pels rius, canals o recs. Les centrals hidroelèctriques tenen l'avantatge que són una font d'energia renovable, però tenen l'incovenient de l'impacte ambiental i paisatgístic que pot ocasionar la construcció dels pantans.

    L'energia a les plantes de cogeneració
    Vídeo

    Tutoria Ciències naturals L'energia a les plantes de cogeneració

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural

    L'espai "Energi K" aclareix què és la cogeneració, el gas natural, la biomassa i el biogàs i quines utilitats tenen. A les plantes de cogeneració s'obté a la vegada electricitat i energia calorífica. Tot això es fa fent servir un únic combustible: el gas natural. El gas natural és un combustible fòssil que es troba sota terra que prové de matèria orgànica atrapada entre roques. Després d'extreure'l dels jaciments, el gas natural es transporta als llocs on s'ha de consumir en canonades subterrànies, anomenades gasoductes, o en vaixells. El gas natural és el combustible fòssil que menys CO2 emet a l'atmosfera. Les aplicacions que té van des de les cuines fins a la calefacció, passant per mitjans de transport com ara cotxes o autobusos. Manel Blasco, enginyer industrial, explica que la cogeneració és la manera més eficient de transformar l'energia. Quan s'utilitza qualsevol combustible per a la producció d'electricitat, és genera una calor residual que amb la cogeneració es recupera per obtenir aigua calenta o vapor.

    Comunicació i informació d'un viatge d'estudis
    Vídeo

    Tutoria Comunicació i informació d'un viatge d'estudis

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat
    • Àrea Tutoria

    Els alumnes de 1r de batxillerat del col·legi gaudeixen d'un viatge d'estudis a l'estranger. Tot el viatge, des dels vols, la previsió meteorològica, els llocs a visitar, fins les visites als museus ho prepara l'alumnat amb l'ajut del professorat. Comença amb la cerca informativa dels diferents llocs del viatge. El Google Maps i els documents del GoogleApps ajuden a compartir i treballar la informació. Tot es publica al lloc web. Durant el viatge s'ofereix informació eficient i ràpida de les visites i alhora una comunicació asíncrona del què succeeix dia a dia, gràcies a l'aportació de la "web 2.0", incloent vídeos, àudios i comunicació via Twitter. Es fa el blog del viatge amb unes breus cròniques i alguna imatge en l'àlbum fotogràfic.

    L'energia i la climatització
    Vídeo

    Tutoria Tecnologia Ciències naturals L'energia i la climatització

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Física, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Tecnologia industrial

    L'espai "Energi K" repassa els diferents sistemes que es poden fer servir per refrigerar o escalfar una casa. Climatitzar un espai vol dir aconseguir-hi una temperatura confortable. Hi ha moltes maneres de refrescar o escalfar una casa, com, per exemple, mitjançant radiadors elèctrics o de gas o bombes de calor. La llenya va ser, probablement, el primer combustible que va utilitzar l'home per fer foc i escalfar-se. Però no va ser fins a la Revolució Industrial, a finals del segle XVIII, que no es va trobar un sistema de calefacció revolucionari, a base de vapor generat principalment pel carbó. D'altra banda, l'aire condicionat no es va provar amb èxit fins al 1924. El químic Miguel Ángel Muñecas alerta que per aconseguir que la casa sigui confortable no cal malbaratar energia. Per això, quan el clima és fred, cal buscar un bon aïllament. Quan el clima és càlid, cal buscar una orientació adequada de les finestres. La calefacció elèctrica és la que gasta més, però n'hi ha que funcionen amb acumuladors de calor. Aquests aparells emmagatzemen calor durant la nit i, durant el dia, la calor es va alliberant. Com que a la nit l'electricitat és més barata, amb els acumuladors es pot estalviar un 50 % en energia elèctrica. Les calderes de calefacció es poden alimentar amb gasoil o gas. Per aconseguir la màxima eficiència energètica i la mínima despesa en combustible cal fer servir una caldera de condensació. Aquest tipus de caldera permet també l'ús de l'energia solar. També es pot climatitzar a partir de la biomassa, és a dir, amb fusta, closques de fruita seca o pinyols d'oliva. Actualment, la majoria d'equips d'aire condicionat que hi ha al mercat són elèctrics, però ja existeix l'alternativa de l'aire condicionat de gas, molt més eficient.

    L'aigua de mar i els seus usos
    Vídeo

    Tutoria Tecnologia Ciències naturals L'aigua de mar i els seus usos

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Tecnologia industrial

    Gràcies a les dessaladores, l'aigua del mar és pot convertir en potable. És una de les utilitats de què parla aquest capítol de l'espai "Energi K", que també repassa els beneficis de la talassoteràpia. Els mars i els oceans es van formar fa milers de milions d'anys, quan la superfície de la Terra es va refredar i tot el vapor d'aigua que hi havia a l'atmosfera es va condensar i va caure en forma de pluges torrencials. Que l'aigua del mar sigui salada es deu als minerals que hi ha a les conques, és a dir, a les roques que estan en contacte amb aquesta aigua. La salinitat dels mars i els oceans varia segons el lloc. Per exemple, a les latituds tropicals, com que l'aigua s'evapora amb més facilitat, és més salada. L'energia produïda pel mar s'anomena mareomotriu, i aprofita els moviments de les onades i les marees per generar energia. A banda d'això, l'aigua del mar també es pot dessalar per fer-la potable o ser utilitzada en tractaments de bellesa i benestar, és a dir, en talassoteràpia. La terapeuta Begoña Gimeno aclareix que l'aigua del mar va molt bé per tractar problemes d'ossos i processos inflamatoris, i per revitalitzar l'organisme.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa