Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    De Casp a Nàpols
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials De Casp a Nàpols

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Història de l'art, Història

    L'any 1412, Ferran I, de la dinastia dels Trastàmara, surt elegit rei gràcies als pactes del compromís de Casp. "Memòria de Catalunya" analitza el seu regnat i el del seu fill Alfons el Magnànim, que va conquerir Nàpols i hi va instal·lar la cort. L'any 1410, el rei Martí l'Humà mor sense descendència reconeguda. L'oligarquia burgesa de Barcelona proposa que es reuneixi un parlament representatiu dels estaments de la Corona d'Aragó per triar-ne el successor. L'any 1412, es troben a Casp els representants d'Aragó, València i Catalunya per analitzar el drets dels candidats. Només dos, però, tenen possibilitats: el comte Jaume d'Urgell i Ferran de Tràstamara, nét de Pere el Cerimoniós. La sentència va ser favorable a Ferran, que havia tingut el suport de Castella, del papa Benet XIII i del dominic Vicent Ferrer. El comte d'Urgell no la va acceptar i s'hi va revoltar. La presa de Balaguer va comportar la fi del comtat d'Urgell i del vescomtat d'Àger i l'empresonament del comte Jaume II d'Urgell al castell de Xàtiva, on va morir l'any 1433. Ferran I va aconseguir mantenir l'herència de Martí l'Humà a Sicília i Sardenya i va pactar una treva amb Gènova. L'any 1415 va retirar l'obediència al papa Benet XIII, el papa d'Avinyó, que es va recloure a Peníscola, on va morir l'any 1422. L'any 1416, mor Ferran I i el tron passa al seu fill Alfons el Magnànim. El nou rei va protagonitzar diverses victòries al sud d'Itàlia fins que, el 1442, va entrar a Nàpols, on va establir la cort. Sota la seva influència va ser elegit papa Calixt III, el primer de la família valenciana dels Borja. A la cort de Nàpols es van potenciar totes les expressions artístiques. En pintura destaquen artistes com ara Borrassà, Martorell, Lluís Dalmau, Jacomart o Jaume Huguet i la influència de la pintura flamenca de Jan Van Eyck. Alfons el Magnànim va esdevenir per a molts europeus l'esperança per a la recuperació de l'imperi Bizantí, sobretot després que el 1453 els turcs convertissin Constantinoble, hereva de l'imperi Romà, en la islàmica Istambul. Mentrestant, Barcelona es fragmenta en l'oligàrquica biga i la popular busca. La busca va assolir el poder l'any 1453. L'any 1458 mor el rei Alfons a Nàpols. El seu germà Joan va heretar els regnes de la Corona d'Aragó i el seu fill il·legítim Ferran, Nàpols.

    La fusta: del bosc al taller
    Vídeo

    Tecnologia Ciències naturals La fusta: del bosc al taller

    • Data 1986
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Ciències de la terra i del medi ambient

    Mostra els diferents passos que cal seguir en el tractament de la fusta, des que es talla l'arbre fins que es trasllada a la serradora. Es fa referència als diferents tipus de fusta i als mitjans de transport, emmagatzematge, assecat i serrat, i de les eines emprades en tot el procés.

    300 anys de noms científics
    Vídeo

    Ciències naturals 300 anys de noms científics

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Biologia

    El sistema ideat per Linné per anomenar les espècies serveix perquè no hagi confusions. "El medi ambient" demostra la utilitat dels noms científics de les plantes. Plantes Sanjuan és un dels principals importadors de plantes de Catalunya, tres o quatre milions de plantes anuals, de prop d'un miler d'espècies diferents. Alguns dels proveïdors són d'Holanda, Portugal, Dinamarca, Itàlia... L'única manera de saber exactament a què es refereixen a un costat i l'altre del telèfon és fent servir el nom científic de les plantes. Un nom en llatí. Així, la ponsètia és l'"Euphorbia pulcherrima". El grèvol, que a Dinamarca és permès de cultivar, a les comandes i factures s'anomena "Ilex aquifolium". Comerciants, col·leccionistes i inspectors que controlen les espècies protegides empren els noms científics arreu del món. Alguns s'han convertit en força populars. Per exemple: "Amanita phalloides", el nom d'un bolet d'ingesta mortal. I el d'un depredador insaciable: "Mantis religiosa". A la "Posidonia oceanica" no se li coneix un altre nom. És una planta submarina que no creix en cap oceà. Carl von Linné, fa tres-cents anys, va inventar aquesta manera d'anomenar els éssers vius del planeta. De tot el gran treball de catalogació i classificació d'espècies que va fer des de la seva Suècia natal, el que perdura, sobretot, és la nomenclatura, el sistema d'atorgar noms de dos mots. Linné va donar criteris per posar noms: han de ser en llatí i han de concordar tots dos, però va deixar llibertat per concretar. Així molts dels epítets descriuen un aspecte visual ("barbatus", "nigra"...), però també l'hàbitat o l'origen ("fluvialis", "montana", "pyrenaica", "canariensis"... ). Sovint descriuen comportaments ("sapiens", "urticans"... ) i fins i tot persones ("richardi", "adalberti"...). Gran part d'aquests noms, sobretot de plantes, els va posar Linné en una gran feina de descripció amb els mitjans de què disposaven fa tres-cents anys. El progrés tècnic en eines d'observació han deixat aquells treballs gairebé obsolets.

    Ramon Llull, ciència i acció
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura Ramon Llull, ciència i acció

    • Data 1996
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Religió (voluntària), Llengua catalana i literatura, Filosofia i ciutadania / Història de la filosofia

    La vida de Ramon Llull (1232?-1316?) va ser intensa i apassionada com poques n'hi deuen haver hagut. La fe en el seu projecte el va portar a recórrer mitja Europa i una bona part del nord d'Àfrica i de l'Orient pròxim. Malgrat aquest moviment constant, Llull va produir una obra fabulosa per la seva ambició i per les seves dimensions: unes 235 obres sobre les matèries més diverses. Edat, viatges i producció intel.lectual el van convertir en un personatge admirat i discutit en vida, conegut en els més alts cercles cortesans, eclesials i universitaris de l'occident medieval. Un cop mort, la fama i el renom, el mite i la veritat, els seus seguidors i els seus detractors, no van fer altra cosa que augmentar fins a unes dimensions insospitades i durant segles i segles. Fins al punt que podem dir que Ramon Llull és, d'entre els homes que han parlat i escrit en català, aquell que ha tingut una projecció espacial i temporal més vasta en tots els sentits. Llullistes de relleu internacional -Lola Badia, Antoni Bonner, Fernando Domínguez, Jocelyn N.Hillgarth, Charles Lohr, Amador Vega- remarquen la importància de l'obra del beat a la història del pensament i de la literatura occidentals, i l'actualitat extraordinària del missatge llullià.

    La Barcelona modernista
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials La Barcelona modernista

    • Data 1996
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Disseny, Ciències socials, geografia i història, Història de l'art, Història, Educació visual i plàstica
    • Experiència

    El Modernisme és l'expressió artística de la burgesia barcelonina de començaments del segle XX. L'Exposició Universal de 1888 obrí les portes a un nou corrent artístic que donà a la ciutat monuments tan emblemàtics com el Palau de la Música Catalana o la Sagrada Família. La cinta fa un recorregut per l'obra de Domènech i Montaner, Puig i Cadafalch i Antoni Gaudí.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa