Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    La nit dels temps
    Vídeo

    Ciències socials La nit dels temps

    • Data 1988
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Coneixement del medi: social i cultural
    • Experiència

    En aquest capítol, en Dragui, el protagonista del programa "Història de Catalunya", fa un recorregut per la vida dels primers habitants del que més endavant seria Catalunya, des del paleolític a l'edat dels metalls, passant pel neolític. Fa més d'un milió d'anys, l'indret que ara anomenem Catalunya era ple d'arbredes frondoses i amb alguns volcans actius, com els de la Garrotxa. Fa mig milió d'anys, van poblar Catalunya els primers homes i dones. Eren molt porucs, especialment pel que fa al foc, fins que van aprendre a dominar-lo i a fer-lo servir. Cent mil anys abans de Crist, la gent que habitava aquestes terres s'asseia al voltant del foc. Era el paleolític: l'edat de la pedra tallada. Aleshores, el foc era un element desitjat per tothom i mantenir-lo viu era essencial. De l'època de l'home de Neandertal es conserva una mandíbula al Museu de Banyoles. És un dels testimonis més antics de la presència humana a Catalunya. En aquesta època, els homes tallaven la pedra, feien destrals i puntes de fletxa i també eren recol·lectors i caçadors. Les tribus vivien en tendes fetes de pell i branques de bruc. Aquells homes pintaven sobre les roques les seves gestes i encara avui se'n conserven algunes pintures. Quatre mil anys després que sorgís a Mesopotàmia, la cultura del neolític va arribar a les terres que més endavant serien Catalunya. Era la cultura de la pedra polida. Els homes ja dominaven el foc. Cremaven boscos per poder tenir terres de conreu i hi escampaven la cendra com a adob. S'havia descobert l'agricultura. També es molia el gra per fer-ne farina, es cuinava amb olles de terrissa damunt del foc, es teixia amb telers molt senzills i es domesticaven alguns animals. A Orient hi començava una nova civilització, la dels metalls. Amb els metalls es van millorar les eines de tota mena i també les armes es van fer més efectives. Qui tenia el metall, tenia el poder. En aquesta època es feien monuments megalítics amb grans pedres, com ara els dòlmens.

    Catalonia, terra de tots
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Catalonia, terra de tots

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil Educació Primària
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Tutoria, Llengua catalana i literatura

    Aquest vídeo facilita a l'alumnat nouvingut estranger el coneixement dels principals trets distintius del país que els acull. Així, les Tres Bessones ens guiaran en un viatge per Catalunya mostrant-nos la toponímia, la gastronomia, la història, etc.

    La Catalunya de la Renaixença
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura La Catalunya de la Renaixença

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Història, Llengua catalana i literatura

    "Memòria de Catalunya" dedica el capítol a la part final del segle XIX, amb l'esclat de la Renaixença i del catalanisme polític. La societat catalana va viure a finals del segle XIX un important procés de transformació marcat per la industrialització, l'obrerisme, la Renaixença i el catalanisme polític. En aquest període van sorgir diverses actuacions per rememorar un passat propi i recuperar la identitat catalana. Pel que fa a la llengua, hi va haver diverses posicions. D'una banda, els partidaris del català que es parlava, com Frederic Soler, Pitarra. De l'altra, els "jocsfloralistes", que s'estimaven més un llenguatge artificiós, com Rossend Arús. Tots, però, volien que el català fos considerat un vehicle de cultura. La Renaixença va abastar diferents àmbits culturals, com la literatura, la pintura o l'arquitectura, representada, sobretot, per Elies Rogent, encarregat de la construcció de la Universitat de Barcelona (1859-1874) o de la restauració del monestir de Ripoll (1886-1896). L'any 1833, la publicació de "La pàtria", de Bonaventura Carles Aribau, es considera l'inici de la Renaixença. El poema de Joaquim Rubió i Ors "Lo gaiter del Llobregat" o l'edició, el 1843, de "Lo verdader català" van confirmar el procés de recuperació de la llengua i de la història, que van començar a ser estudiades per erudits com Manuel Milà i Fontanals o Víctor Balaguer. La Reinaxença va rebre un impuls considerable amb l'edició dels Jocs Florals, l'any 1859, a Barcelona, que van contribuir a l'extensió de l'ús del català com a llengua culta i literària. També escriptors com Jacint Verdaguer van ser cabdals per articular la Renaixença. Mossèn Cinto va escriure dos grans poemes èpics amb gran ressò popular: "L'Atlàntida" i "Canigó". Àngel Guimerà, fundador del diari "La Renaixença", també va aconseguir un gran reconeixement amb obres com "Mar i cel", "Maria Rosa" o "Terra Baixa". D'altra banda, Narcís Oller es va convertir en el creador de la novel·la catalana contemporània, amb obres realistes com "L'escanyapobres", "La febre d'or" o "Pilar Prim". Pel que fa a la pintura, cal destacar Marià Fortuny i els germans Vayreda, màxims representants de l'escola paisatgística olotina. Altres àmbits influïts per aquest corrent van ser la geologia, amb els treballs de Juame Almera, l'excursionisme o la música, en especial el cant coral. Josep Anselm Clavé va ser el creador de diferents societats musicals, Lluís Millet i Amadeu Vives van fundar l'Orfeó Català i Pep Ventura va difondre la sardana. Juristes catalans, com Duran i Bas, van publicar un gran nombre d'obres sobre el dret català històric, i el bisbe Josep Torras i Bages va replantejar la unió entre Catalunya i el catolicisme. Pel que fa al catalanisme polític, les primeres expressions van sorgir durant la revolució de 1868, amb el naixement d'un esperit federalista. Hi van contribuir Pi i Margall, amb l'obra "Las nacionalidades", i Valentí Almirall, director del diari federalista "El Estado Catalán",...

    MHM a primària
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Ciències socials Llengües i literatura Tecnologia MHM a primària

    • Data 2015
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria, Llengua catalana i literatura, Coneixement del medi: social i cultural

    Aquest vídeo mostra l'experiència que es du a terme a l'Escola Collaso i Gil de Barcelona. Els alumnes de 5è de primària geolocalitzen i publiquen informació multimèdia dels elements emblemàtics del seu barri, el Raval, en el marc del Projecte MHM (Mobil History Map), perquè pugui ésser consultada des d'un dispositiu mòbil.

    Implica't
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Ciències socials Llengües i literatura Tecnologia Ciències naturals Implica't

    • Data 2015
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Economia de l'empresa, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tècniques d'expressió graficoplàstica, Descoberta de l'entorn, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Llengua catalana i literatura, Educació visual i plàstica

    Experiència on es mostra el projecte cooperatiu que duen a terme professors de diferents centres educatius i les activitats que fan amb els alumnes de l'Institut Torrevicens de Lleida.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa