Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Làser: adéu a la miopia
    Vídeo

    Tutoria Ciències naturals Làser: adéu a la miopia

    • Data 2009
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Tutoria, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    Operar la còrnia amb làser és una possibilitat per corregir la miopia. "Quèquicom" analitza els riscos d'aquestes intervencions, si no es fan totes les proves necessàries, i també explica com funciona un làser des de l'Institut de Ciències Fotòniques. La reportera del programa, Anna Lasaga, acompanya una persona miop en el seu camí per deixar de ser-ho i indaga com és possible reduir tres diòptries en vint minuts i que el pacient se'n pugui anar a casa immediatament després de l'operació. Després d'operar-se, Laura Domingo ja hi veu sense necessitat d'ulleres. Però no tothom es pot operar, ja que els candidats han de reunir una sèrie de condicions per operar-se. El làser és un tipus de llum que és capaç de tallar, esculpir o fondre els teixits del cos humà, en aquest cas de la còrnia. Anna Lasaga visita l'ICFO, l'Institut de Ciències Fotòniques, per veure com es fa un làser i quines utilitats té. Al plató, el presentador del programa, Marc Boada, explica per què hi ha persones miops i persones hipermetrops. També aclareix quina diferencia hi ha entre la llum normal i el làser.

    Web 2.0 i 3.0
    Vídeo

    Educació artística Tecnologia Web 2.0 i 3.0

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Cultura audiovisual, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica

    Les webs estan en un procés d'evolució constant. "Bit@bit" parla, en aquesta ocasió, de com s'ha arribat a les webs interactives. Les primeres webs 1.0 eren molts simples i estàtiques. Estaven fetes amb llenguatge HTML i totes es basaven en la relació client-servidor. El fet que cada vegada hi hagi més velocitat a internet, que la gent s'hi connecti des de qualsevol lloc, que aparegui el programari lliure i que els ordinadors siguin més potents ha portat les webs 2.0. La web 2.0 és interactiva i permet la participació de l'usuari, més enllà de la relació client-servidor, en fòrums, xats, introduint-hi vídeos, creant-hi espais personals... L'evolució cap a la web 2.0 també ha estat possible gràcies a les noves tecnologies web com l'AJAX, que és l'Asynchronous JavaScript and XML, el Macromedia Flash i el Ruby on Rails. Per tot plegat, el panorama a internet està canviant molt i la clau és, i cada vegada ho serà més, la interactivitat. Tot això ha portat al fet que la nostra eina de treball ja no sigui l'ordinador "desktop" o "laptop", sinó el "webtop", o sigui, les aplicacions que es poden fer servir en xarxa. Aquesta evolució constant s'acabarà traduint en la web 3.0.

    Els volcans
    Vídeo

    Ciències socials Ciències naturals Els volcans

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Geografia, Coneixement del medi: social i cultural
    • Experiència

    Magma, lava, xemeneia, cràter... El programa "Méteo K" parla dels volcans i recorda les erupcions més importants de la història i els seus efectes. El vulcanòleg Joan Martí explica que un volcà és un punt de la superfície terrestre on hi ha la sortida de roca fosa cap a l'exterior. Aquesta roca fosa és el magma, que pot sortir de manera tranquil·la formant corrents de lava o de manera violenta amb erupcions explosives. Actualment, a la Terra no hi ha tanta activitat volcànica com la que hi havia fa milions d'anys. A Catalunya hi ha dues zones volcàniques: a la Selva i a la Garrotxa. Un dels volcans més actius d'Europa és l'Etna, a l'illa de Sicília. Entre les erupcions volcàniques més famoses hi ha la del Vesuvi, a Itàlia, fa 2.000 anys. Va destruir completament una de les ciutats més pròsperes de l'imperi romà: Pompeia. El volcà està format per la cambra magmàtica, la xemeneia, el con volcànic i el cràter.

    De l'Imperi romà a l'islam
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials Llengües i literatura De l'Imperi romà a l'islam

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Cultura clàssica, Història de l'art, Història

    "Memòria de Catalunya" tracta en aquest capítol de l'arribada dels visigots, primer, i dels àrabs, després. També de la conquesta d'una part del territori pels carolingis i de l'agonia de la civilització musulmana. Entre els anys 395 i 410, l'Imperi romà no pot contenir la pressió dels pobles germànics, que n'acaben ocupant el territori. L'any 410, els visigots ocupen Roma i, cinc anys després, Ataülf, casat amb la princesa romana Gal·la Placídia, s'instal·la a Barcelona. En aquesta època es manté la divisió territorial romana i molts trets de la seva organització. La societat conserva la base urbana com a eix del poder polític, militar i comercial. L'any 711, els àrabs travessen l'estret de Gibraltar, comencen a ocupar el regne visigot i creen al-Andalus. Els àrabs van arribar fins a la Septimània, però la reacció carolíngia va comportar la conquesta d'una part del territori islàmic: les comarques pirinenques, Girona i Barcelona. La frontera es va estabilitzar, delimitada pels rius Llobregat i Cardener i per la serra del Boumort. A l'oest d'aquesta línia, la societat islàmica es va mantenir fins al segle XII, amb dos epicentres importants: Tortosa i Lleida. Entre els anys 978 i 1007, els àrabs engeguen campanyes contra els dominis cristians, però l'estratègia fracassa. Per la seva banda, els cristians duen a terme una sistemàtica ocupació de la terra de ningú, de manera que els comtats acosten línies a les terres lleidatanes. El territori musulmà estava dividit en taifes, una de les quals era Tortosa. Lleida va quedar sota l'òrbita de Saragossa. El foment del luxe al voltant dels regnes de Taifes van minar la cohesió islàmica. En canvi, la societat cristiana s'havia anant enfortint. L'any 1005, el comte d'Urgell va conquerir Balaguer i l'any 1148 Tortosa es va rendir al comte de Barcelona. L'any següent, els comtes de Barcelona i d'Urgell van conquerir Lleida. Va ser el final de la dominació musulmana a Catalunya.

    Ramon Llull, ciència i acció
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura Ramon Llull, ciència i acció

    • Data 1996
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Religió (voluntària), Llengua catalana i literatura, Filosofia i ciutadania / Història de la filosofia

    La vida de Ramon Llull (1232?-1316?) va ser intensa i apassionada com poques n'hi deuen haver hagut. La fe en el seu projecte el va portar a recórrer mitja Europa i una bona part del nord d'Àfrica i de l'Orient pròxim. Malgrat aquest moviment constant, Llull va produir una obra fabulosa per la seva ambició i per les seves dimensions: unes 235 obres sobre les matèries més diverses. Edat, viatges i producció intel.lectual el van convertir en un personatge admirat i discutit en vida, conegut en els més alts cercles cortesans, eclesials i universitaris de l'occident medieval. Un cop mort, la fama i el renom, el mite i la veritat, els seus seguidors i els seus detractors, no van fer altra cosa que augmentar fins a unes dimensions insospitades i durant segles i segles. Fins al punt que podem dir que Ramon Llull és, d'entre els homes que han parlat i escrit en català, aquell que ha tingut una projecció espacial i temporal més vasta en tots els sentits. Llullistes de relleu internacional -Lola Badia, Antoni Bonner, Fernando Domínguez, Jocelyn N.Hillgarth, Charles Lohr, Amador Vega- remarquen la importància de l'obra del beat a la història del pensament i de la literatura occidentals, i l'actualitat extraordinària del missatge llullià.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa