Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Proporcions de l'Univers
    Vídeo

    Ciències socials Matemàtiques Ciències naturals Proporcions de l'Univers

    • Data 2004
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències per al món contemporani, Matemàtiques aplicades a les ciències socials, Matemàtiques, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    És difícilíssim fer-se càrrec de les verdaderes dimensions de l'Univers. Ni els més avesats astrònoms poden comprendre el que representen les xifres que fan servir quan parlen de mides, de distàncies, de temperatures... Per explicar les proporcions del Sistema Solar, hi ha un mètode que, per la seva eficàcia didàctica, ha esdevingut un clàssic. El mètode consisteix a simular el Sol i els planetes utilitzant objectes ben quotidians. El Sol té un diàmetre d'un milió 400 mil quilòmetres. Suposarem que el Sol és un globus inflat d'un metre de diàmetre, i imaginarem la resta del Sistema Solar en referència a aquest globus. El primer planeta, Mercuri, mesura 3 mil·límetres i mig: al costat del globus solar és com una llentia. Per la seva banda, Venus és com un cigró de 9 mil·límetres, i la Terra un altre cigró d'uns 10 mil·límetres. La Lluna és una altra llentia, similar a la de Mercuri. Mart és petit comparat amb la Terra: és com un pèsol. Júpiter fa més de 10 centímetres de diàmetre; per exemple: és com una taronja molt gran. Saturn és un cas especial: és una taronja de mida normal, però al seu voltant porta un anell molt fi, molt més fi que un paper de fumar, d'uns 20 centímetres de diàmetre. Urà i Neptú són com dues prunes. I l'últim dels planetes, Plutó, no fa més d'un mil·límetre i mig: com un gra de caviar. Aquest Sistema Solar simulat permet, també, il·lustrar les distàncies que hi ha entre els seus components. La llentia del planeta Mercuri està separada uns 42 metres del globus solar. Per la seva banda, el cigró de Venus es troba a uns 78 metres. El cigró de la nostra Terra està situat a més de 100 metres del globus central. La llentia de la Lluna està a una mica més d'un pam del cigró Terra. El pèsol de Mart està a 164 metres del Sol. La gran taronja de Júpiter, a més de mig quilòmetre. Saturn, amb l'anell, a una mica més d'un quilòmetre. La pruna d'Urà a uns dos quilòmetres, i l'altra pruna de Neptú a més de tres quilòmetres. El minúscul Plutó, el gra de caviar, es troba a més de 4 quilòmetres del globus solar. Tot això pel que fa als astres del Sistema Solar, als astres situats, diguem, 'aquí mateix'. Però pel que fa a les estrelles i a les galàxies, el símil aviat deixa de ser eficaç, aviat torna a trontollar la nostra capacitat de comprensió. L'estrella més propera, la Pròxima del Centaure, està a uns 4 anys-llum de distància, això és, a 29 mil quilòmetres del nostre globus solar simulat. Dit d'una altra manera: si situem el globus solar a Barcelona, la Pròxima del Centaure és un globus similar situat al mig de la Xina. Pel que fa a la galàxia d'Andròmeda, la més brillant del firmament, es trobaria a uns 15 mil milions de quilòmetres de Barcelona. És a dir: unes dues vegades i mitja la distància que hi ha, en la realitat, d'aquí a Plutó. En fi, per més que les simulem, les dimensions de l'Univers sempre desbordaran la nostra imaginació. Nostra nau és una col·lecció de 150 episodis sobre els astres,...

    Catalunya tremola
    Vídeo

    Ciències naturals Catalunya tremola

    • Data 2009
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural

    "Quèquicom" dedica el programa als terratrèmols i recorda el sisme que l'any 1428 va matar més de mil persones a Catalunya. El reporter del programa, Miquel Piris, posa a prova un sismògraf de l'Institut Jaume Almera, del CSIC. Per fer-ho, provoca petits terratrèmols: primer ho fa amb una explosió de dos-cents cinquanta quilos de goma-2; continua amb una excavadora perforant el sòl i acaba fents salts al costat de l'aparell per comprovar si també els enregistra. Tot seguit, a la seu de l'Institut Geològic de Catalunya, comprova si els seus aparells han detectat el moviment causat per la voladura. Aquí li expliquen que, cada dia, a Catalunya s'enregistren petits terratrèmols. Amb l'arquitecte Fructuós Manyà, visita l'església de Santa Maria del Mar de Barcelona. A la porta de l'església, el terratrèmol de l'any 1428 va ocasionar diversos morts. L'església era plena, ja que era el dia de la Candelera. Seguidament, es desplacen fins a l'Eixample, on comproven que la majoria de les edificacions no estan preparades per suportar un sisme. Al plató, el presentador del programa, Marc Boada, explica com es produeixen els terratrèmols i aclareix conceptes com ara hipocentre, epicentre, magnitud, intensitat o escala de Richter. També mostra com es preveu que sigui el planeta Terra d'aquí a dos-cents cinquanta milions d'anys.

    Conviure amb el risc
    Vídeo

    Ciències naturals Conviure amb el risc

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    Especial informatiu sobre les catàstrofes naturals que han afectat, afecten i poden seguir afectant Catalunya, explicades per especialistes i per testimonis que han patit algun cop algun d'aquests accidents. Una bona planificació territorial i les prospeccions prèvies del subsòl abans de construir són la principal mesura de prevenció de riscos geològics. En aquest reportatge, presentat per Tomàs Molina, es parla de desastres naturals com ara erupcions volcàniques, allaus, inundacions, riuades o terratrèmols. S'hi poden veure, per exemple, imatges de danys materials i del rescat de víctimes d'un terratrèmol. També es comenta l'experiència de quedar atrapat en una allau i es mostra l'equipament necessari que cal dur quan hi ha risc d'allaus. Així mateix, es parla d'esllavissades de terra, fang i pedres; d'inundacions, i de forts temporals que afecten la fesomia de la costa.

    Simulació d'empresa (IES Costafreda)
    Vídeo

    Tutoria Simulació d'empresa (IES Costafreda)

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat
    • Àrea Tutoria

    El programa "Gestió administrativa" i "Administració i finances", que apliquen en els cicles formatius de la família d'Administració, és un recurs didàctic que permet al centre crear una empresa simulada on es duran a terme totes les tasques i els processos administratius i comercials que es generen en les diferents àrees o departaments i treballant amb un(s) producte(s) simulat(s).

    Clima i temps
    Vídeo

    Ciències naturals Clima i temps

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    Les paraules "clima" i "temps" van molt lligades, però no volen dir exactament el mateix, tot i que de vegades es fan servir com a sinònims. El programa "Méteo K" explica les diferències d'aquests dos conceptes. El meteoròleg Tomàs Molina explica que tothom sap que és el "temps", només cal mirar si fa sol, plou o fa vent. En canvi, el "clima" és el temps que acostuma a fer durant molts dies, molts anys seguits, en una zona concreta. A Catalunya, els estius són calorosos i els hiverns no són gaire freds. Com a curiositat, la quantitat de pluja que cau a Barcelona és la mateixa que la de Londres: 600 litres per metre quadrat a l'any. La diferència està en la manera de ploure. A Londres hi plou moltes vegades amb poca intensitat. En canvi, a Barcelona hi plou poc, però molt fort. Per aquesta raó, les dues ciutats tenen un clima diferent.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa