Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Narcís Oller
    Vídeo

    Llengües i literatura Narcís Oller

    • Data 1998
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Llengua catalana i literatura

    Vida i obra d'un dels autors més representatius de la literatura catalana, especialment la referida al moviment naturalista. Oller fou un testimoni clau de la Catalunya del tombant del segle XIX, de la "Febre d'or", d'un país en transformació que ell reflectí magistralment en la seva obra literària.

    El modernisme
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials El modernisme

    • Data 1988
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Ciències socials, geografia i història, Educació artística: música, Coneixement del medi: social i cultural

    El modernisme català va tenir protagonistes com Santiago Rusiñol, Ramon Casas, Antoni Gaudí, Puig i Cadafalch o Domènech i Montaner. En Dragui, el protagonista de la sèrie de dibuixos "Història de Catalunya", passeja pels anys que van posar fi al segle XIX i van donar la benvinguda al segle XX. A finals del segle XIX, l'enriquiment de la burgesia catalana feia que les noves generacions veiessin el món d'una manera diferent. Catalunya va entrar en els moviments artístics que s'imposaven a Europa: "modern style", "art noveau", "liberty"... Santigo Rusiñol, pintor, dramaturg i novel·lista, i el pintor Ramon Casas van ser els principals impulsors d'un nou moviment artístic: el modernisme. El modernisme va comportar una renovació de l'arquitectura vigent, amb la introducció del predomini de la corba sobre la recta. El restaurant de l'Exposició Universal de Barcelona, obra de Lluís Domènech i Montaner, en va marcar l'esclat a Catalunya. La burgesia i les classes populars es van envoltar d'una ambientació florejada i exhuberant. El detallisme decoratiu amb motius vegetals i medievals es va imposar. Eren modernistes els restaurants, els hotels, les torres d'estiueig, els temples, els establiments comercials, les fàbriques i les cases de veïns. Així mateix, els trets del modernisme també es van aplicar als mobles i a la ceràmica. Dins aquest moviment, l'arquitecte Antoni Gaudí va mostrar la seva genalitat amb obres com la Sagrada Família, el parc Güell, la Casa Milà (la Pedrera), el Palau Güell o la Casa Batlló. Altres construccions paradigmàtiques són la Casa de les Punxes, de Puig i Cadafalch, i el Palau de la Música Catalana, de Domènech i Montaner. A Catalunya, el modernisme es va manifestar gairebé durant trenta anys en tots els camps de la cultura. Va donar músics com Enric Granados, Isaac Albéniz, Enric Morera, Lluís Millet o Amadeu Vives; escultors com Llimona, autor d'"El desconsol"; grafistes i dibuixants com Apel·les Mestres; escriptors com Maragall o Víctor Català; ceramistes com Pey i Serra; dramaturgs com Adrià Gual; orfebres com Masriera i fabricants de mobles com Homar. Però el modernisme també era una nova manera d'entendre la vida. L'any 1910, a l'hipòdrom de Can Tunis, l'aviador Lucien Mamet, per primera vegada a Catalunya, va fer volar un aeroplà.

    L'entrevista
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tecnologia L'entrevista

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Cultura audiovisual, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria

    El programa "Mira'm bé" ensenya, en aquest capítol, els secrets d'una bona entrevista televisiva. Les entrevistes es van inventar al segle XIX, quan el periodisme començava a desenvolupar-se. Actualment, gairebé tots els programes de televisió que volen informar d'alguna cosa fan servir les entrevistes per aconseguir informació. El presentador del programa, Vador Lladó, té l'encàrrec d'aprendre a fer entrevistes. Per això decideix parlar amb la periodista Mònica Terribas, directora i presentadora del programa "La nit al dia", de TV3. Mònica Terribas li explica que, per preparar una entrevista, cal documentar-se molt bé. No cal fer un qüestionari de preguntes, ni fer arribar prèviament aquest qüestionari al convidat. El que cal és saber escoltar per tenir una conversa amb sentit, interessant i espontània.

    Els volcans
    Vídeo

    Ciències socials Ciències naturals Els volcans

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Geografia, Coneixement del medi: social i cultural
    • Experiència

    Magma, lava, xemeneia, cràter... El programa "Méteo K" parla dels volcans i recorda les erupcions més importants de la història i els seus efectes. El vulcanòleg Joan Martí explica que un volcà és un punt de la superfície terrestre on hi ha la sortida de roca fosa cap a l'exterior. Aquesta roca fosa és el magma, que pot sortir de manera tranquil·la formant corrents de lava o de manera violenta amb erupcions explosives. Actualment, a la Terra no hi ha tanta activitat volcànica com la que hi havia fa milions d'anys. A Catalunya hi ha dues zones volcàniques: a la Selva i a la Garrotxa. Un dels volcans més actius d'Europa és l'Etna, a l'illa de Sicília. Entre les erupcions volcàniques més famoses hi ha la del Vesuvi, a Itàlia, fa 2.000 anys. Va destruir completament una de les ciutats més pròsperes de l'imperi romà: Pompeia. El volcà està format per la cambra magmàtica, la xemeneia, el con volcànic i el cràter.

    L'energia que necessitem per passar un dia
    Vídeo

    Tutoria Tecnologia Ciències naturals L'energia que necessitem per passar un dia

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Tecnologia industrial

    "Energi K" alerta sobre l'ús desmesurat que es fa de l'energia i dóna consells per reduir-ne el consum. La primera font d'energia que es va fer servir va ser la dels homes i els animals, seguida de la llenya per fer foc. Durant molts segles es van fer servir espelmes i llums d'oli o de petroli per a la il·luminació, carbó i llenya per cuinar i escalfar-se i carros per moure's. No és fins a la Revolució Industrial que no hi ha un canvi en el món de les energies. Actualment, l'electricitat és l'energia més utilitzada. Antoni Martínez, director del Parc de l'Energia, destaca que cal fer un ús eficient de l'energia. La mobilitat forma part de la despesa diària d'energia i és més aconsellable fer servir transports públics, la bicicleta o anar a peu.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa