Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    La fusta: del bosc al taller
    Vídeo

    Tecnologia Ciències naturals La fusta: del bosc al taller

    • Data 1986
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Ciències de la terra i del medi ambient

    Mostra els diferents passos que cal seguir en el tractament de la fusta, des que es talla l'arbre fins que es trasllada a la serradora. Es fa referència als diferents tipus de fusta i als mitjans de transport, emmagatzematge, assecat i serrat, i de les eines emprades en tot el procés.

    La pubertat
    Vídeo

    Ciències naturals La pubertat

    • Data 1995
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural

    En aquest curs estudiarem la segona etapa del desenvolupament i creixement humà; la pubertat. Ens centrarem en la manifestació dels caràcters sexuals secundaris, la possibilitat de reproducció i els canvis fisiològics que mostren el pas de la infantesa a l'adolescència.

    El Sol com a gènesi de totes les energies
    Vídeo

    Tutoria Ciències socials Tecnologia Ciències naturals El Sol com a gènesi de totes les energies

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Geografia, Coneixement del medi: social i cultural, Tecnologia industrial
    • Experiència

    El Sol, l'astre rei, és font de vida i de totes les energies que fem servir. L'espai "Energi K" descobreix les utilitats energètiques que té. Des de fa milions d'anys, el Sol emet llum i calor provinents de les reaccions nuclears que es produeixen en el seu interior. En aquestes reaccions, l'hidrogen es converteix en heli. El Sol té 110 vegades el diàmetre de la Terra i és el seu nucli el que produeix el 90 % de l'energia. A banda de ser font de vida, l'efecte del Sol sobre la Terra comporta una sèrie de fenòmens que originen, de manera directa o indirecta, totes les fonts d'energia. El meteoròleg Eloi Cordomí explica que el Sol és la principal font d'energia que tenim al planeta Terra. El Sol, per exemple, escalfa l'aire i l'aigua dels oceans, i això fa que es formin els núvols de precipitació, que poden deixar pluges. Si aquestes pluges cauen sobre les muntanyes, seran aprofitades pels rius i després aniran als embassaments. Als embassaments s'hi pot obtenir energia hidroelèctrica, que es pot aprofitar a la llar en forma d'electricitat. Tant el carbó com el petroli provenen de plantes que van existir fa milions d'anys i que van créixer gràcies al Sol. D'altra banda, l'energia directa que arriba del Sol es pot aprofitar a través de plaques fotovoltaiques o de plaques tèrmiques. A banda de ser la font de totes les energies, el Sol també és la base dels processos biològics. Gràcies a la radiació ultraviolada del Sol, les plantes fan la fotosíntesi i el cos humà produeix vitamina D. L'efecte hivernacle és un fenomen natural que permet retenir l'energia del Sol. El problema és que actualment s'emeten més gasos CO2 d'efecte hivernacle i això fa que es quedi més energia a la Terra de la que tocaria, i, per tant, que l'atmosfera tendeixi a anar-se escalfant.

    El modernisme
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials El modernisme

    • Data 1988
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Ciències socials, geografia i història, Educació artística: música, Coneixement del medi: social i cultural

    El modernisme català va tenir protagonistes com Santiago Rusiñol, Ramon Casas, Antoni Gaudí, Puig i Cadafalch o Domènech i Montaner. En Dragui, el protagonista de la sèrie de dibuixos "Història de Catalunya", passeja pels anys que van posar fi al segle XIX i van donar la benvinguda al segle XX. A finals del segle XIX, l'enriquiment de la burgesia catalana feia que les noves generacions veiessin el món d'una manera diferent. Catalunya va entrar en els moviments artístics que s'imposaven a Europa: "modern style", "art noveau", "liberty"... Santigo Rusiñol, pintor, dramaturg i novel·lista, i el pintor Ramon Casas van ser els principals impulsors d'un nou moviment artístic: el modernisme. El modernisme va comportar una renovació de l'arquitectura vigent, amb la introducció del predomini de la corba sobre la recta. El restaurant de l'Exposició Universal de Barcelona, obra de Lluís Domènech i Montaner, en va marcar l'esclat a Catalunya. La burgesia i les classes populars es van envoltar d'una ambientació florejada i exhuberant. El detallisme decoratiu amb motius vegetals i medievals es va imposar. Eren modernistes els restaurants, els hotels, les torres d'estiueig, els temples, els establiments comercials, les fàbriques i les cases de veïns. Així mateix, els trets del modernisme també es van aplicar als mobles i a la ceràmica. Dins aquest moviment, l'arquitecte Antoni Gaudí va mostrar la seva genalitat amb obres com la Sagrada Família, el parc Güell, la Casa Milà (la Pedrera), el Palau Güell o la Casa Batlló. Altres construccions paradigmàtiques són la Casa de les Punxes, de Puig i Cadafalch, i el Palau de la Música Catalana, de Domènech i Montaner. A Catalunya, el modernisme es va manifestar gairebé durant trenta anys en tots els camps de la cultura. Va donar músics com Enric Granados, Isaac Albéniz, Enric Morera, Lluís Millet o Amadeu Vives; escultors com Llimona, autor d'"El desconsol"; grafistes i dibuixants com Apel·les Mestres; escriptors com Maragall o Víctor Català; ceramistes com Pey i Serra; dramaturgs com Adrià Gual; orfebres com Masriera i fabricants de mobles com Homar. Però el modernisme també era una nova manera d'entendre la vida. L'any 1910, a l'hipòdrom de Can Tunis, l'aviador Lucien Mamet, per primera vegada a Catalunya, va fer volar un aeroplà.

    L'aigua, del riu al riu
    Vídeo

    Ciències socials Ciències naturals L'aigua, del riu al riu

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    El cicle de l'aigua: del riu entra a la potabilitzadora, des d'on es distribuïda a la ciutat, indústries, serveis, etc. Les aigües residuals i les pluvials van a parar al clavegueram i posteriorment a la depuradora. Un cop tractades tornen al riu. El compostatge està implicat en el cicle de la matèria. Es presenta el cas de Manresa.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa