Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    L'alimentació dels microorganismes
    Vídeo

    Ciències naturals L'alimentació dels microorganismes

    • Data 2009
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Biologia

    Tots els éssers vius necessiten alimentar-se, i per fer-ho han desenvolupat les estratègies més diverses. Aquestes adaptacions, anomenades tròfiques, apareixen en tots els nivells, inclosos els microorganismes, tal com s'explica en aquest capítol de l'espai "El medi ambient". Alguns d'aquests éssers microscòpics són fotosintètics, és a dir, són capaços d'obtenir l'aliment utilitzant la llum del sol com a font d'energia. Això es produeix, per exemple, en algues unicel·lulars. Però molts altres microorganismes són heteròtrofs. Necessiten menjar, prendre la matèria orgànica que forma altres éssers vius. Els bacteris i les partícules que transporta l'aigua són l'aliment principal de microorganismes unicel·lulars com els ciliats. La majoria són filtradors i acumulen el menjar acabat d'ingerir en uns estómacs anomenats vacuoles. Tant si es desplacen lliurement com si són sèssils i es mantenen adherits a un substrat, com passa amb els ciliats, tots utilitzen uns petits pèls anomenats cilis per capturar l'aliment. Aquesta tècnica, però, no és exclusiva dels ciliats. Altres microorganismes molt més complexos, com els rotífers, també la fan servir. Les dues corones de cilis creen corrents d'aigua que condueixen el menjar fins a la boca, on unes mandíbules anomenades màstax la trituren abans no passi a l'estómac. Tal com passa entre els éssers vius més grossos, també entre els microorganismes apareixen tota mena de relacions tròfiques, fins i tot la depredació. L'alimentació de tots els microorganismes i les relacions que s'estableixen entre ells posseeixen una enorme importància ecològica, ja que es troben a la base de tots els ecosistemes i, en conseqüència, són els responsables principals de la seva riquesa biològica.

    Com sona una imatge?
    Vídeo

    Educació artística Com sona una imatge?

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Música, Educació artística: música

    El programa "Atrapa-sons" descobreix, en aquest capítol, com treballen els compositors de bandes sonores per a pel·lícules i la importància que té la música en el cinema. L'Atrapa-sons visita l'estudi de Xavi Capellas, un compositor de música per a pel·lícules, que explica que els compositors de bandes sonores ajuden a vestir la pel·lícula, ja que la seva música suggereix les emocions que senten els espectadors. Xavi Capellas mostra les diferències entre una mateixa escena amb música i sense música. També prova l'efecte de músiques diferents amb la mateixa escena. La música per al cinema sovint fa servir "tòpics", una idea que, de tant repetir-la, tothom l'entén a la primera. Normalment, la banda sonora es compon quan la pel·lícula ja està muntada, però alguns compositors, com Ennio Morricone, fan la música abans del rodatge del film. El primer que fa el compositor és la "maqueta", un arranjament musical amb el teclat, els "samplers" i els sintetitzadors que simula el so d'una orquestra. La fase següent és l'"orquestració", que consisteix a fer les partitures perquè els músics puguin interpretar els temes de la banda sonora. Després es grava la música i es mescla en 5.1 Surround, que és com sona al cinema. "L'artefacte musical" d'aquest capítol és l'ocarina de membranes, que es pot fer amb un tub de plàstic i dos globus. L'Atrapa-sons el fa sonar i toca la cançó infantil "El gall i la gallina". Al "Concert amfibi", l'Atrapamosques interpreta un tema per a cinema mut, "The Monkey Serenade".

    Implica't
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Ciències socials Llengües i literatura Tecnologia Ciències naturals Implica't

    • Data 2015
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Economia de l'empresa, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tècniques d'expressió graficoplàstica, Descoberta de l'entorn, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Llengua catalana i literatura, Educació visual i plàstica

    Experiència on es mostra el projecte cooperatiu que duen a terme professors de diferents centres educatius i les activitats que fan amb els alumnes de l'Institut Torrevicens de Lleida.

    L'expressió oral al parvulari en una escola amb diversitat lingüística (CEIP Collaso i Gil)
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura L'expressió oral al parvulari en una escola amb diversitat lingüística (CEIP Collaso i Gil)

    • Data 2004
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil Educació Primària
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres, Llengua catalana i literatura

    Nens i nenes de P4 mostren en unes situacions comunicatives i significatives com van fent seva la llengua. En una aula de P5 uns infants amb més domini del codi parlen de coses que els interessen en una conversa dirigida, en què la mestra ajusta la seva intervenció docent al nivell de desenvolupament de la llengua d'aquests nens i nenes.

    Empúries, l'ànima de Catalunya
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials Llengües i literatura Empúries, l'ànima de Catalunya

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Història de l'art, Llengua catalana i literatura, Història, Coneixement del medi: social i cultural

    El programa "Històries de Catalunya" presenta un capítol especial amb motiu del centenari de les excavacions d'Empúries. "Empúries, l'ànima de Catalunya" explica com els polítics i arqueòlegs noucentistes veien en els ibers, grecs i romans d'Empúries les anelles de l'ànima catalana. L'any 1906, Enric Prat de la Riba, president de la Mancomunitat, va demanar als arqueòlegs que busquessin "l'ànima de Catalunya". Dos anys després, sota la direcció de Josep Puig i Cadafalch, es van iniciar les excavacions d'Empúries. Al cap d'un any, Emili Gandia, supervisor de les excavacions, va trobar una estàtua magnífica. Es tractava d'un déu grec. Semblava que l'ànima que buscaven els polítics venia d'Orient. Han passat cent anys de l'inici de les excavacions i aquella estàtua, l'única d'aquesta importància trobada a tota la península Ibèrica, ha retornat restaurada a Empúries. Seguint els passos dels arqueòlegs noucentistes, Antoni Tortajada, el presentador d'"Històries de Catalunya", travessa la Mediterrània per investigar la procedència d'aquell déu. Segueix el viatge de Marc Porci Cató, general i cònsol romà que va desembarcar a Empúries amb un gran exèrcit per sotmetre els ibers i iniciar la romanització de la Península. Així mateix, el presentador també investiga el misteri dels ibers de l'Empordà, que després de la batalla amb els romans van anar desapareixent sense deixar-nos gaires pistes. A més d'Empúries, la investigació passa per indrets com el poblat ibèric d'Ullastret, Atenes, l'illa de Delos, Tusculum, Roma i el Vaticà.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa