Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    La publicitat
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tecnologia La publicitat

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Cultura audiovisual, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria

    En aquesta ocasió, el programa "Mira'm bé" analitza què s'amaga darrere els anuncis publicitaris i alerta sobre la publicitat enganyosa. El presentador del programa, Vador Lladó, ha rebut l'encàrrec de fer un anunci de xampú. No sap per on començar, així que decideix visitar el director creatiu Tori Tollesson. Tori Tollesson explica quin és el procés de creació d'un anunci, l'equip de gent que hi intervé, la importància de la frase o lema de la campanya i com es fa un "story board". Amb en Vador també parlen de la publicitat enganyosa i de la prohibició de passar certs tipus d'anuncis durant l'horari protegit. Cal tenir en compte que un nen veu, al cap de l'any, 20.000 anuncis per televisió. Als Estats Units, però, han calculat que el nombre d'impactes publicitaris que reben els espectadors infantils és de 40.000.

    Ausiàs March
    Vídeo

    Llengües i literatura Ausiàs March

    • Data 1998
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Llengua catalana i literatura

    Biografia i recull de textos del poeta valencià Ausiàs March, autor de poemes didàctics i d'apassionants meditacions. La seva obra condensa les conviccions amoroses i els valors medievals; supera els arquetips del seu temps i obre les portes a una concepció moderna de la psicologia humana.

    El canvi climàtic
    Vídeo

    Tutoria Ciències naturals El canvi climàtic

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural

    En aquest capítol de "Quèquicom", especialistes destacats expliquen de manera planera quines són les principals manifestacions del canvi climàtic, per què s'escalfa el planeta, què en diuen les prediccions i què es pot fer per combatre'l. En els darrers anys, la Terra ha experimentat diversos signes d'escalfament i de canvi climàtic: els casquets polars es fonen, les glaceres reculen, l'ascens del nivell del mar amenaça moltes illes i atols de l'Índic i el Pacífic, alguns llacs han reduït dràsticament la seva superfície, els embassaments es buiden, els conreus i els boscos s'assequen, les inundacions i les riuades són més freqüents, es produeixen onades de calor severes... Javier Martin-Vide, catedràtic de Geografía Física de la Universitat de Barcelona, explica que l'escalfament global de la Terra es deu, en gran mesura, a la crema de combustibles fòssils que envien a l'atmosfera CO2, és a dir, diòxid de carboni, un gas d'efecte d'hivernacle. El Protocol de Kyoto obliga els països signants de l'acord a reduir en un 5 % les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle per a l'any 2012. Tot i això, aquestes emissions, en comptes de minvar, continuen augmentant. Josep Pascual, observador meteorològic, demostra amb la seva experiència a l'Estartit que la temperatura del mar ha pujat en els darrers anys. Mariano Barriendos, geògraf del Departament d'Història de la Universitat de Barcelona, analitza com era el clima del passat a partir de registres antics que compara amb els de l'actualitat. El reporter Pere Renom visita el Montseny, on diverses espècies vegetals s'han adaptat a l'increment de la temperatura. El biòleg Constantí Stefanescu posa de manifest com el canvi climàtic ha afectat les papallones, que són molt sensibles a les modificacions de temperatura i humitat. Per la seva banda, Anna Sabatés, investigadora de l'Institut de Ciències del Mar, parla de com l'augment de la temperatura afecta algunes poblacions de peixos del Mediterrani. Al Garraf s'està experimentant per saber com respondrà la vegetació mediterrània a l'increment de la temperatura. Ho comenten Marc Estiarte i Josep Peñuelas, del CREAF. Des de l'estudi, a partir de les explicacions de Toni Mestres, es pot visualitzar amb claredat com l'excés de gasos de l'atmosfera provoca que l'efecte d'hivernacle origini un sobreescalfament de la Terra. En aquest programa també intervenen: Paul J. Crutzen, Premi Nobel de Física; M. Carme Llasat, del Departament d'Astronomia i Meteorologia de la Universitat de Barcelona, i Josep Enric Llebot, catedràtic de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona.

    Àngel Guimerà
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura Àngel Guimerà

    • Data 1994
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Ciències socials, geografia i història, Història, Llengua catalana i literatura

    Biografia i obra d'Àngel Guimerà. Un dels autors més importants de la Renaixença, el seu treball fou decisiu per a la dignificació del teatre català. S'hi descriu les característiques més destacades de l'obra poètica i teatral de Guimerà, es mostra breus fragments de diverses representacions i es situa l'autor en el seu context social i literari.

    El mix elèctric: d'on ve l'electricitat
    Vídeo

    Tecnologia Ciències naturals El mix elèctric: d'on ve l'electricitat

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Física, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Electrotècnia, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Tecnologia industrial
    • Experiència

    El "mix elèctric" fa referència al conjunt de fonts d'energia que generen electricitat. "Energi K" repassa quines són aquestes fonts i quina quantitat d'electricitat produeixen. L'única diferència entre els tipus d'electricitat és el seu origen, és a dir, si provenen d'una central tèrmica, de plaques solars o d'una nuclear. L'electricitat és una forma d'energia que es produeix quan les càrregues positives i negatives dels àtoms interaccionen entre si. L'electricitat és pot generar, per exemple, a les centrals tèrmiques. En aquestes centrals es crema un combustible que pot ser carbó, fuel o gas natural. Amb aquesta combustió es genera vapor, el vapor fa girar una turbina i amb el moviment d'aquesta turbina es genera electricitat, que es porta a la xarxa i es distribueix per les cases. Hi ha altres maneres de generar electricitat, com ara les plaques solars o el aerogeneradors. La barreja de l'electricitat que s'aboca a la xarxa és diu "mix elèctric". Josep Vela, enginyer industrial, aclareix que el mix elèctric és el conjunt de fonts d'energia amb què es genera electricitat en un territori i en un període de temps determinat. En el cas d'Espanya, per exemple, el mix elèctric està format en un 63 % per les centrals tèrmiques convencionals, en un 20 % per l'energia nuclear i en un 17 % per les energies renovables, com ara l'eòlica, la solar, la biomassa o la hidràulica. L'electricitat es transporta a través de línies d'alta tensió. Quan la companyia elèctrica garanteix, mitjançant un certificat, que l'electricitat s'ha generat exclusivament amb fonts renovables es parla d'"electricitat verda". Als edificis aïllats que no estan connectats a la xarxa elèctrica s'ha d'autogenerar l'electricitat. Per fer-ho es poden fer servir grups electrògens alimentats per fuel o gasoil o fonts d'energia renovables.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa