Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Esperances de vida
    Vídeo

    Ciències socials Esperances de vida

    • Data 2000
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Geografia

    Experts en demografia analitzen en aquest capítol del programa "Tarasca" com ha evolucionat la població a Europa i plantegen els problemes que pot causar el fet de tenir una societat cada vegada més envellida i amb menys natalitat. Els avenços mèdics, tecnològics i socials estant fent realitat el somni d'allargar la vida al món desenvolupat. Però l'envelliment de la població europea ha obert el debat entre els demògrafs. La majoria sosté que aquest fenomen amenaça la supervivència de la societat del benestar i demanen la intervenció dels estats amb mesures que afavoreixin l'augment de la natalitat. La directora del Centre d'Estudis Demogràfics de Catalunya, Anna Cabré, i el professor d'Economia de la Universitat de Barcelona José Antonio García Duran, enfronten les seves teories sobre el fenomen de la població europea i els seus efectes futurs. La figura d'Alfred Sauvy, creador del terme "Tercer Món" i un dels pares de la demografia moderna, serveix de referent per explicar l'evolució dels estudis sobre població i el seu paper en la història contemporània. Alfred Sauvy va néixer a Vilanova de Raó, al Rosselló, el 1898. Era un expert en estadística i economia, i la principal influència del seu pensament es va centrar en qüestions relacionades amb la població. Va publicar una cinquantena de llibres i més de 2.000 articles. El 1945, el govern francès va decidir crear una institució que es dediqués a estudiar la població i va triar-ne Sauvy de director. A finals de la dècada de 1950, els Estats Units i la Comunitat Econòmica Europa van viure un moment d'expansió econòmica i el creixement de la població es va disparar. És l'anomenat "baby boom". A Espanya, aquest fenomen va arribar més tard, igual que la bonança econòmica. Fins ben entrats els 70 no es va constatar un increment considerable del nombre de naixements a l'estat espanyol. Ara, però, l'envelliment de la població espanyola és especialment preocupant. Des de la incorporació a la Unió Europea, Espanya té la taxa de fecunditat més baixa de tota la Unió. Els més catastrofistes veuen, d'aquí a vint anys, una societat amb majoria de gent de la tercera edat que no cotitzarà. En canvi, els joves que contribueixen a l'Estat seran minoria.

    Àngel Guimerà
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura Àngel Guimerà

    • Data 1994
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Ciències socials, geografia i història, Història, Llengua catalana i literatura

    Biografia i obra d'Àngel Guimerà. Un dels autors més importants de la Renaixença, el seu treball fou decisiu per a la dignificació del teatre català. S'hi descriu les característiques més destacades de l'obra poètica i teatral de Guimerà, es mostra breus fragments de diverses representacions i es situa l'autor en el seu context social i literari.

    Les ones sonores
    Vídeo

    Educació artística Tecnologia Ciències naturals Les ones sonores

    • Data 1997
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Música, Física, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Tecnologia industrial

    A partir d'una guitarra, d'un sismògraf i d'un altaveu estudiarem el fenomen de les ones sonores. Analitzarem conceptes com ara freqüència, vibracions, intensitat i propagació de les ones i veurem com es produeix l'audició, contextualitzada en l'ésser humà.

    Salvador Espriu: el temps de les paraules
    Vídeo

    Tutoria Ciències socials Llengües i literatura Salvador Espriu: el temps de les paraules

    • Data 2001
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Religió (voluntària), Grec, Cultura clàssica, Tutoria, Llengua catalana i literatura, Llatí
    • Experiència

    A través dels seus familiars, el programa ressegueix episodis que van marcar la vida de Salvador Espriu i descobreix com, més enllà de la cara pública, hi ha un altre Espriu irònic i gran conversador. Salvador Espriu va néixer l'any 1913 a Santa Coloma de Farners (la Selva), però va viure entre Arenys de Mar i Barcelona (Sinera i Lavínia, respectivamente, en el seu món literari). Entre les seves obres cal destacar "Laia" (1932), "Ariadna al laberint grotesc" (1935), "Antígona" (escrita el 1939 i publicada el 1955), "Primera història d'Esther" (1948), "Cementiri de Sinera" (1946), Mrs. Death (1952) o "La pell de brau" (1960) . Traduït a nombroses llengües, el seu nom va sonar diverses vegades com a premi Nobel. Va ser distingit amb el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes (1972) i va rebre la Medalla d'Or de la Generalitat de Catalunya (1980) i la Medalla d'Or de la Ciutat de Barcelona (1982). Va ser nomenat doctor honoris causa per les universitats de Barcelona i de Tolosa de Llenguadoc. Espriu va morir l'any 1985 a Barcelona.

    Entre la desfeta i la recuperació
    Vídeo

    Ciències socials Entre la desfeta i la recuperació

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Història

    "Memòria de Catalunya" dedica el capítol a un dels fets cabdals del segle XVIII: la guerra de Successió i la pèrdua de les institucions pròpies de Catalunya. Pel que fa a l'art, comença a introduir-se el neoclassicisme. La mort sense descendència de l'últim monarca de la casa d'Àustria, Carles II, va afectar tota l'Europa occidental, a causa de l'extensió dels dominis hispànics. Els candidats al tron amb més possibilitats eren l'arxiduc Carles d'Àustria i el duc Felip d'Anjou. En el seu testament, però, el rei Carles II es mostrava favorable al candidat francès, així que Felip V va ser proclamat rei. Així començava la disnastia dels Borbons. A Catalunya, els recels contra el nou monarca van fer que el país s'adherís a l'aliança antiborbònica que defensava l'opció de Carles d'Àustria. L'arxiduc es va instal·lar a Barcelona i va ser proclamat rei amb el nom de Carles III. Aquest va ser el detonant d'una guerra que va acabar guanyant Felip V. El 1707, la derrota a la batalla d'Almansa va ser l'inici de la desfeta. L'any 1713, les potències europees van signar el tractat d'Utrecht, sense tenir en compte els interessos catalans. Tot seguit, els exèrcits aliats van abandonar la Península i Carles d'Àustria els seus partidaris. Barcelona va caure l'11 de setembre de 1714, defensada per Rafael Casanova. L'últim reducte a caure va ser Cardona, amb algunes partides armades com la de Bac de Roda, que van resistir fins a l'últim moment. La guerra va minvar la població, amb molta gent exiliada, condemnada i perseguida, com el general Moragues o Antoni de Villarroel. Es va suprimir la Generalitat i les institucions municipals van ser uniformitzades segons el model de Castella. El decret de Nova Planta de 1716 va posar en mans dels buròcrates castellans l'administració del país i la llengua castellana es va imposar com a idioma oficial de l'administració. Les ciutats van viure importants transformacions. Barcelona va perdre bona part del barri de la Ribera per fer-hi la Ciutadella. A Figueres es va aixecar el castell de Sant Ferran i, a Lleida, el turó de la Seu es va convertir en zona militar. Van desaparèixer la Universitat de Lleida, fundada per Jaume II, i la resta d'universitats repartides pel territori. L'any 1717 se'n va crear una de nova i única: la Universitat de Cervera. A poc a poc, Catalunya va anar superant la crisi, amb una important recuperació econòmica, gràcies al creixement demogràfic, a la millora de la producció agrícola i a la reactivació del comerç, que, a partir del 1778, amb un decret de lliure comerç, es va obrir a Amèrica. També va començar un procés d'industrialització, bàsicament del cotó. La il·lustració es va traduir en la creació de noves fundacions, escoles i acadèmies. En aquesta època van destacar personatges com Baldiri Rexach o el baró de Maldà, que feien servir la llengua popular. Hi van aparèixer composicions com "El cant dels ocells" o "El desembre congelat". Pel que fa a la pintura, artistes...

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa