Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Què és una escullera?
    Vídeo

    Tutoria Ciències socials Llengües i literatura Què és una escullera?

    • Data 2004
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Tutoria, Llengua catalana i literatura, Coneixement del medi: social i cultural

    "Què m'has dit!" explica, en aquest capítol, el significat d'"escullera", "xalar" i "correu brossa", i parla d'algunes paraules pròpies del tarragoní. Una "escullera" és l'obra feta per defensar-se de les onades del mar. El verb "xalar" vol dir passar-ho bé. Altres maneres de dir el mateix són "passar-s'ho bomba", "flipar" o "gaudir". El tarragoní té paraules característiques, com ara "enxaneta", el nen o nena que s'enfila dalt de tot d'un castell humà; "romesco", una salsa feta amb pebre vermell; "borró", bony; "xiquet", nen petit; "xop", pollancre, o "padrí", avi. El "correu brossa" són els missatges que s'envien indiscriminadament a la bústia electrònica dels usuaris amb l'objectiu de promocionar productes o serveis. El terme anglès equivalent és "spam".

    Pescadors de paraules
    Vídeo

    Llengües i literatura Pescadors de paraules

    • Data 2008
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Llengua catalana i literatura

    Si en un restaurant us porten un turbot, un déntol, una lluerna, una rascassa o una vaca tremoladora, sabeu què mengeu? En aquest capítol de "Caçadors de paraules", Roger de Gràcia navega per les aigües lingüístiques i es converteix en pescador de paraules. El presentador del programa comença de matinada a Castelló de la Plana, al País Valencià, compartint la feina dels pescadors en una dura jornada. Resultat: un bon mareig i un munt de descobriments, especialment pel que fa a les varietats de peix i els seus noms: "mabre", "alatxa", "juliola", "llissa", "rascassa", "aranya", "sorell", "ratjada", "vaca tremoladora"... També de matinada, Roger de Gràcia visita Mercabarna, on descobreix més noms de peixos: "mero", "verat", "tauró", "lluerna" o "marraco". I a Palamós i Cambrils escolta el vocabulari de les peixateres: "ganya", "penegal", "canana", "gadagang"... El presentador acaba el recorregut amb un pescador de Fornells, a l'illa de Menorca, que li ensenyarà els diferents arts de pesca i el convidarà a compartir una autèntica caldereta menorquina. A Menorca, Roger de Gràcia "pesca" paraules i expressions com ara : "calar xarxes", "llevar xarxes", "flac", "desempescar", "cap roig", "caldera", "panadera", "sarg", "corball", "cranca" o "grumàntil". Al llarg del programa hi apareixen encara més noms de peixos: "truita de riu", "rèmol", "salmó", "sardina", "serrà", "guiula", "lluç", o "rap". Com es pot comprovar, el nom dels peixos és diferent segons la varietat lingüística. El cas de "moll" i "roger", mots que designen el mateix peix, és significatiu, ja que el seu ús està ben delimitat. "Roger" es fa servir des del Rosselló fins al Maresme i "moll", des del Maresme fins a Alacant i també a les Illes. A la secció "Endevina d'on són", parlen dos homes de Cadaqués, on encara es manté el parlar salat. Al diccionari, es busca l'etimologia de "calamar" i es repassa el nom dels diferents ormejos de pesca: "forca", "arpó", "fitora", "ham", "volantí", "xarxa", "rall", "sardinal", "teranyina", "tresmall", "bou"...

    L'entrevista
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tecnologia L'entrevista

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Cultura audiovisual, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria

    El programa "Mira'm bé" ensenya, en aquest capítol, els secrets d'una bona entrevista televisiva. Les entrevistes es van inventar al segle XIX, quan el periodisme començava a desenvolupar-se. Actualment, gairebé tots els programes de televisió que volen informar d'alguna cosa fan servir les entrevistes per aconseguir informació. El presentador del programa, Vador Lladó, té l'encàrrec d'aprendre a fer entrevistes. Per això decideix parlar amb la periodista Mònica Terribas, directora i presentadora del programa "La nit al dia", de TV3. Mònica Terribas li explica que, per preparar una entrevista, cal documentar-se molt bé. No cal fer un qüestionari de preguntes, ni fer arribar prèviament aquest qüestionari al convidat. El que cal és saber escoltar per tenir una conversa amb sentit, interessant i espontània.

    Peix de pas
    Vídeo

    Ciències socials Peix de pas

    • Data 1989
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Geografia, Coneixement del medi: social i cultural

    "Mediterrània" dedica el capítol als diferents mètodes de pesca de la tonyina, als moviments migratoris d'aquesta espècie i als diversos sistemes per conservar-ne la carn. Al final de la primavera, grans moles de tonyines enormes neden ran de costa. Es dirigeixen a les seves àrees de fresa. L'home mediterrani, des de fa segles, n'intercepta el pas i les pesca. Les tonyines atlàntiques entren a la Mediterrània per Gibraltar a començaments de la primavera. A la tardor, després de pondre els ous, emprenen el camí de tornada. Les àrees de captura estan relacionades amb aquestes rutes migratòries. Les principals són a Sicília, Tunísia, Sardenya, la costa catalana i Gibraltar. La tonyina blava és la varietat més apreciada. La voracitat de les tonyines permet pescar-les amb ham, mitjançant curricans. Una altra tècnica de pesca és l'almadrava, un art fix, parat prop de la costa, capaç d'interceptar el curs migratori de les tonyines. A banda d'aquests sistemes tradicionals, en aigües oceàniques es fan servir nous sistemes de pesca. Un dels quals consisteix en la localització aèria de les moles de tonyina, que es pesquen fent servir un art d'encerclament. La major part de la tonyina que es pesca a la Mediterrània va cap al Japó, on és molt apreciada. Antigament, però, gairebé tota la tonyina que s'hi pescava era per a la indústria conservera. A més de la conserva en llaunes, la tonyina, de la qual se n'aprofiten totes les parts, també es pot salar i assecar, és la moixama.

    Així de fàcil
    Vídeo

    Tutoria Així de fàcil

    • Data 2009
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tutoria

    En aquest capítol del programa "Tu decideixes" es mostra una situació que sovinteja a la xarxa Internet. En un xat, dos joves intercanvien missatges amb l'ordinador i capturen imatges amb una webcam. La situació es complica més del previst. Un joc que finalment té conseqüències imprevisible per na Marta i la seva família. La sèrie "Tu decideixes" ha estat produïda per l'Agència de protecció de dades noruega i l'Agència Catalana de Protecció de dades (APDCAT) per tal de conscienciar els joves i les seves famílies de la importància d'adoptar mesures de seguretat a la xarxa Internet. A Catalunya l'Agència Catalana de Protecció de dades promou i dóna suport a programes educatius amb la vocació d'entitat de divulgació del dret fonamental a la protecció de dades.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa