Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Benvinguda, des de l’experiència, al professorat de nova incorporació a l’escola pública d’educació infantil i primària
    Vídeo

    Tutoria Benvinguda, des de l’experiència, al professorat de nova incorporació a l’escola pública d’educació infantil i primària

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Tutoria

    Reflexions a l'entorn de la incorporació d'un mestre/a nou a un centre docent públic des del punt de vista d'un professor veterà.

    Colors a la vista
    Vídeo

    Ciències naturals Colors a la vista

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat
    • Àrea Física

    "Quèquicom" dedica el capítol als colors i explica, entre altres coses, com s'han anat aconseguint nous pigments al llarg de la història, quins són els colors primaris, com capta els colors l'ull humà o què és el daltonisme. Els humans som capaços de distingir uns deu milions de colors. Aquesta capacitat ha propiciat que els incorporéssim a la cultura com a símbols de tota mena. A diferència, però, del que copsem, per exemple, amb el gust o l'oïda, recordem els colors amb molta dificultat. Tampoc no ha estat fàcil aconseguir els pigments dels milers de colors que tenim actualment i l'èxit el devem especialment a la indústria química moderna. En qualsevol cas, només calen tres colors, anomenats "primaris-llum", per aconseguir-los tots, i no per una qüestió arbitrària, sinó fisiològica. Els nostres ulls tenen tres tipus de cons a la retina amb els quals captem la llum de color vermell, verd i blau (RGB) i és al cervell on es formen, per combinació d'aquests tres, la resta de colors. Aquesta propietat és molt pràctica i en traiem profit en la televisió o en la impressió. Tanmateix, hi ha una disfunció congènita coneguda amb el nom de daltonisme que afecta 8 de cada 100 homes i 5 de cada 1.000 dones, que consisteix en una alteració dels cons, de manera que es confonen alguns colors, especialment els verds i els marrons. La diagnosi del daltonisme no s'ha aplicat sistemàticament a les escoles fins fa ben poc i els codis i senyals basats en colors no tenen en compte aquesta part tan important de la població. En alguns casos, la infografia es revela com una eina útil per treballar amb els colors sense veure'ls del tot bé. Per exemple, l'artista i expert multimèdia Josep Giribet, afectat de daltonisme, ha desenvolupat una tècnica amb l'ajuda de la informàtica que li permet poder pintar correctament els colors.

    Joanot Martorell, cavaller i escriptor
    Vídeo

    Tutoria Ciències socials Llengües i literatura Joanot Martorell, cavaller i escriptor

    • Data 1991
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Tutoria, Llengua catalana i literatura, Literatura universal, Coneixement del medi: social i cultural

    L'any 1490 s'editava per primera vegada a València la novel.la cavalleresca Tirant lo Blanc. Considerada pels crítics com la primera novel.la moderna i una de les més importants de la literatura universal, cinc-cents anys després continua interessant als lectors d'arreu del món. Com era l'ambient social i cultural en què sorgí aquesta obra? Com transcorregué la vida del seu autor, cavaller apassionat i bregós i incansable viatger? Quin fou el procés de redacció de l'obra? Quins són els trets que individualitzen aquest llibre entre les novel.les de cavalleria del seu temps i en fan una novel.la moderna? Aquests i altres interrogants troben resposta en el present documental a travès d'una rica i variada selecció d'imatges de l'època i de l'opinió dels més destacats especialistes en el tema: Joan Fuster, Martí de Riquer, Mario Vargas Llosa i Albert Hauf.

    L'aigua, del riu al riu
    Vídeo

    Ciències socials Ciències naturals L'aigua, del riu al riu

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    El cicle de l'aigua: del riu entra a la potabilitzadora, des d'on es distribuïda a la ciutat, indústries, serveis, etc. Les aigües residuals i les pluvials van a parar al clavegueram i posteriorment a la depuradora. Un cop tractades tornen al riu. El compostatge està implicat en el cicle de la matèria. Es presenta el cas de Manresa.

    L'Onze de Setembre
    Vídeo

    Ciències socials L'Onze de Setembre

    • Data 1988
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Coneixement del medi: social i cultural

    En Dragui, el protagonista de la sèrie de dibuixos "Història de Catalunya", parla de la guerra de Successió, de la derrota de l'Onze de Setembre de 1714 i de la pèrdua de les institucions catalanes. L'any 1700 va morir el rei d'Espanya Carles II. Hi havia dos pretendents per succeir-lo: el duc d'Anjou, nét del rei de França Lluís XIV, i l'arxiduc Carles, fill de l'emperador d'Àustria. Va ser coronat rei el duc d'Anjou amb el nom de Felip V, però, a Europa, Anglaterra i Holanda no hi van estar d'acord i van decidir afavorir l'arxiduc Carles. Catalunya va acceptar, en principi, Felip de Borbó com a rei, que va jurar a Barcelona, l'any 1701, les constitucions catalanes. Un temps després, però, Catalunya va optar per donar suport a l'arxiduc Carles, que havia estat proclamat rei d'Espanya a Viena. L'arxiduc va desembarcar a Badalona l'any 1705 i Catalunya el va reconèixer com a Carles III i comte de Barcelona. Va esclatar una lluita aferrissada entre la Corona d'Aragó, defensora de Carles III, i Castella, defensora de Felip V. Tot Europa va prendre partit per un dels dos pretendents i la guerra es va estendre. Carles III rebia el suport d'Àustria, els estats alemanys, Anglaterra, Holanda, Portugal, els estats italians i la Corona d'Aragó. Felip V, de Castella i França. L'any 1707, a Almansa, les tropes de Felip V van derrotar les de Carles III i van tornar a dominar el Regne de València. Tot seguit es va conquerir Aragó i ja només quedava conquerir Catalunya. Carles III estava instal·lat a Barcelona. La paraula "pesseta", que ve d'aquesta època, es referia a les monedes petites (peces) que Carles III va fer circular per manca de plata. L'any 1711 va morir Josep I, emperador d'Àustria i germà de Carles III. Llavors, Carles III va ser proclamat emperador d'aquell país i va abandonar Barcelona. L'any 1713 es van reunir a Utrecht els ambaixadors dels països que havien format la Gran Aliança a favor de Carles III amb els països que estaven a favor de Felip V (Espanya i França). A canvi d'abandonar la Gran Aliança, Espanya va donar a Anglaterra Menorca i Gibraltar. A Àustria, Felip V els va oferir els territoris d'Itàlia i els Països Baixos. Així tots els països van acabar reconeixent Felip V com a rei i Catalunya es va quedar sola. Tot i que havia moviments de resistència, com els encapçalats pel general Moragues i Bac de Roda, les forces de Felip V es van anar apoderant de tot Catalunya. La ciutat de Barcelona estava assetjada per un exèrcit de 40.000 homes. Rafael Casanova, conseller en cap, va decidir resistir fins al final. Després de tretze mesos de setge, l'11 de setembre de 1714 la ciutat va ser conquerida per les tropes borbòniques. Felip V va establir, mitjançant els decrets de Nova Planta, que tots els regnes d'Espanya es regissin per les lleis de Castella. Va abolir la Generalitat, el Consell de Cent i totes les institucions catalanes i va decretar que el castellà fos la llengua dels actes oficials i de l'ensenyament....

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa