"Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets".
Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula.
Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".
El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen.
El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera.
Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".
ÀreaComunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres
Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.
ÀreaEducació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica
Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona.
Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".
Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya.
La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.
ÀreaEconomia, Història de l'art, Història, Geografia
L'arribada dels grecs a Catalunya abans de la nostra era i l'establiment de les colònies comercials. Empúries, les diverses ciutats, la seva estructura i urbanisme. L'art elaborat. El comerç i les relacions amb els ibers.
ÀreaElectrotècnia, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Biologia, Tecnologia industrial
En aquest programa coneixerem i explicarem el funcionament tècnic del microscopi electrònic. Veurem alguns dels seus usos més freqüents (sobretot dins del camp de la medicina) i les seves aplicacions. També veurem els processos físics que hi intervenen.
ÀreaCiències per al món contemporani, Ciències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Ciències de la terra i del medi ambient, Coneixement del medi: natural, Coneixement del medi: social i cultural
El principal avantatge dels biocarburants és que contaminen menys. "Transfer" tracta, en aquest episodi, de la importància del petroli, del seu transport i dels nous combustibles, com el biodièsel i el bioetanol.
La societat actual té una gran dependència del petroli, no tan sols pel que fa a la producció de combustibles, sinó també en la indústria química, la farmacèutica o l'alimentària. Com que gran part del petroli s'utilitza en punts allunyats dels llocs d'extracció, li cal un mitjà de transport expecífic: els oleoductes i els petrolers.
Els petrolers són immensos dipòsits flotants. El transport d'hidrocarburs va començar a finals del segle XIX amb quantitats insignificants. A poc a poc, però, les grans potències es van anar equipant de naus cada vegada més grans. Durant la decàda del 1970 es van construir grans petrolers. El més gran del món fa quatre-cents cinquanta-vuit metres de llargada i sexanta-nou d'amplada, i pot transportar cinc-centes mil tones de petroli. Actualment naveguen més de sis mil tres-cents petrolers.
Pilar Sánchez, venedora de cotxes, parla dels vehicles que contaminen menys, de les emissions de CO2 i de l'interès creixent dels fabricants pel medi ambient.
El biodièsel i el bioetanol són biocarburants alternatius. El seu principal avantatge és que contaminen menys i redueixen les emissions de CO2 a l'atmosfera.
ÀreaReligió (voluntària), Llengua catalana i literatura, Filosofia i ciutadania / Història de la filosofia
La vida de Ramon Llull (1232?-1316?) va ser intensa i apassionada com poques n'hi deuen haver hagut. La fe en el seu projecte el va portar a recórrer mitja Europa i una bona part del nord d'Àfrica i de l'Orient pròxim. Malgrat aquest moviment constant, Llull va produir una obra fabulosa per la seva ambició i per les seves dimensions: unes 235 obres sobre les matèries més diverses.
Edat, viatges i producció intel.lectual el van convertir en un personatge admirat i discutit en vida, conegut en els més alts cercles cortesans, eclesials i universitaris de l'occident medieval. Un cop mort, la fama i el renom, el mite i la veritat, els seus seguidors i els seus detractors, no van fer altra cosa que augmentar fins a unes dimensions insospitades i durant segles i segles. Fins al punt que podem dir que Ramon Llull és, d'entre els homes que han parlat i escrit en català, aquell que ha tingut una projecció espacial i temporal més vasta en tots els sentits.
Llullistes de relleu internacional -Lola Badia, Antoni Bonner, Fernando Domínguez, Jocelyn N.Hillgarth, Charles Lohr, Amador Vega- remarquen la importància de l'obra del beat a la història del pensament i de la literatura occidentals, i l'actualitat extraordinària del missatge llullià.
ÀreaLiteratura catalana, Ciències socials, geografia i història, Història, Llengua catalana i literatura
Biografia i obra d'Àngel Guimerà. Un dels autors més importants de la Renaixença, el seu treball fou decisiu per a la dignificació del teatre català. S'hi descriu les característiques més destacades de l'obra poètica i teatral de Guimerà, es mostra breus fragments de diverses representacions i es situa l'autor en el seu context social i literari.