"Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets".
Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula.
Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".
El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen.
El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera.
Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".
ÀreaComunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres
Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.
ÀreaEducació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica
Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona.
Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".
Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya.
La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.
ÀreaLiteratura catalana, Ciències socials, geografia i història, Història, Llengua catalana i literatura
Biografia i obra d'Àngel Guimerà. Un dels autors més importants de la Renaixença, el seu treball fou decisiu per a la dignificació del teatre català. S'hi descriu les característiques més destacades de l'obra poètica i teatral de Guimerà, es mostra breus fragments de diverses representacions i es situa l'autor en el seu context social i literari.
ÀreaEducació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Cultura audiovisual, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania , Tutoria
En aquesta ocasió, el programa "Mira'm bé" analitza què s'amaga darrere els anuncis publicitaris i alerta sobre la publicitat enganyosa.
El presentador del programa, Vador Lladó, ha rebut l'encàrrec de fer un anunci de xampú. No sap per on començar, així que decideix visitar el director creatiu Tori Tollesson.
Tori Tollesson explica quin és el procés de creació d'un anunci, l'equip de gent que hi intervé, la importància de la frase o lema de la campanya i com es fa un "story board". Amb en Vador també parlen de la publicitat enganyosa i de la prohibició de passar certs tipus d'anuncis durant l'horari protegit.
Cal tenir en compte que un nen veu, al cap de l'any, 20.000 anuncis per televisió. Als Estats Units, però, han calculat que el nombre d'impactes publicitaris que reben els espectadors infantils és de 40.000.
ÀreaCiències socials, geografia i història, Tutoria, Llengua catalana i literatura, Literatura universal, Coneixement del medi: social i cultural
L'any 1490 s'editava per primera vegada a València la novel.la cavalleresca Tirant lo Blanc. Considerada pels crítics com la primera novel.la moderna i una de les més importants de la literatura universal, cinc-cents anys després continua interessant als lectors d'arreu del món.
Com era l'ambient social i cultural en què sorgí aquesta obra? Com transcorregué la vida del seu autor, cavaller apassionat i bregós i incansable viatger? Quin fou el procés de redacció de l'obra? Quins són els trets que individualitzen aquest llibre entre les novel.les de cavalleria del seu temps i en fan una novel.la moderna?
Aquests i altres interrogants troben resposta en el present documental a travès d'una rica i variada selecció d'imatges de l'època i de l'opinió dels més destacats especialistes en el tema: Joan Fuster, Martí de Riquer, Mario Vargas Llosa i Albert Hauf.
ÀreaCiències socials, geografia i història, Història de l'art, Educació visual i plàstica
El Museu Nacional d'Art de Catalunya, el MNAC, acull una de les joies del romànic: la pintura de l'absis de l'església de Sant Climent de Taüll. L'espai "Pinzellades d'art" n'analitza els detalls.
El mural de Sant Climent de Taüll va ser pintat al segle XII. Té una finalitat didàctica, ja que, a l'edat mitjana, l'Església pensava que pintar passatges de la Bíblia a les parets de les esglésies era una bona manera de fer arribar el missatge de Déu als fidels.
Per pintar aquesta obra, l'artista es va inspirar en l'Apocalipsi, un llibre de la Bíblia, que explica que Jesucrist tornarà a la Terra per jutjar els homes i les dones.
Al centre de la pintura hi ha la figura del Crist en majestat, entre les lletres gregues alfa i omega, que simbolitzen l'inici i el final de totes les coses. Jesucrist està envoltat per una màndorla, que significa la resplendor divina. Seu sobre una franja que representa el Cel i reposa els peus sobre una bola que simbolitza la Terra.
Fora de la màndorla hi ha les quatre figures del tetramorf, que simbolitzen els quatre evangelistes. El lleó representa Sant Marc; el brau, Sant Lluc; l'angel, Sant Mateu, i l'àliga, Sant Joan.
A sota, hi ha representada l'Església, amb la Mare de Déu i alguns apòstols. Més avall hi havia la part dedicada a la Terra, però no s'ha conservat.
L'ordre i la geometria són característiques de l'art romànic, i una bona mostra n'és el rostre simètric de Jesucrist.
ÀreaCiències socials, geografia i història, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Geografia, Coneixement del medi: social i cultural
Pel que fa al clima i als fenòmens meteorològics, a Catalunya hi ha de tot, tal com es posa de manifest en aquest capítol del programa "Méteo K".
Javier Martín Vide, catedràtic de Geografia de la UB, explica que Catalunya té, en conjunt, un clima mediterrani, tret de la Vall d'Aran, on el clima és atlàntic. Dins aquest clima mediterrani hi ha una gran varietat: influència marítima al litoral i prelitoral, matisos continentals amb contrastos de temperatura prou forts a l'interior i clima de muntanya al Pirineu i Prepirineu.
El clima mediterrani de Catalunya es pot dividir en cinc: mediterrani litoral, mediterrani continental, mediterrani pirinenc, mediterrani prelitoral i mediterrani prepirinenc.
Pel que fa a la pluja, l'època més plujosa és diferent en cada lloc. Al litoral i prelitoral és a la tardor, a les planes interiors és a la primavera i al Pirineu i Prepirineu és a l'estiu.