Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    La Renaixença
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials Llengües i literatura La Renaixença

    • Data 1994
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Història del món contemporani, Història de l'art, Llengua catalana i literatura

    La Renaixença és un fenomen de recuperació cultural produït a Catalunya entre 1833 i la darreria del segle XIX que suposà la recuperació del català com a llengua literària i de cultura.

    Ciutat estranya
    Vídeo

    Tutoria Ciències socials Ciutat estranya

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Tutoria

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO de l'Institut Júlia Minguell de Badalona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Climes de Catalunya
    Vídeo

    Ciències socials Ciències naturals Climes de Catalunya

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Geografia, Coneixement del medi: social i cultural

    Pel que fa al clima i als fenòmens meteorològics, a Catalunya hi ha de tot, tal com es posa de manifest en aquest capítol del programa "Méteo K". Javier Martín Vide, catedràtic de Geografia de la UB, explica que Catalunya té, en conjunt, un clima mediterrani, tret de la Vall d'Aran, on el clima és atlàntic. Dins aquest clima mediterrani hi ha una gran varietat: influència marítima al litoral i prelitoral, matisos continentals amb contrastos de temperatura prou forts a l'interior i clima de muntanya al Pirineu i Prepirineu. El clima mediterrani de Catalunya es pot dividir en cinc: mediterrani litoral, mediterrani continental, mediterrani pirinenc, mediterrani prelitoral i mediterrani prepirinenc. Pel que fa a la pluja, l'època més plujosa és diferent en cada lloc. Al litoral i prelitoral és a la tardor, a les planes interiors és a la primavera i al Pirineu i Prepirineu és a l'estiu.

    Sapientíssims
    Vídeo

    Ciències socials Ciències naturals Sapientíssims

    • Data 2000
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Biologia

    "Sapientíssims" fa un viatge virtual al passat més llunyà de la història de Catalunya. Des del primer humà conegut, anomenat "Aragó XXI", trobat a Talteüll i datat en 450.000 anys d'antiguitat, fins a la fundació de la ciutat d'Empúries pels grecs foceus, durant el segle VI abans de Crist. El documental se centra en vuit moments de l'evolució cultural de la humanitat i en diverses localitzacions geogràfiques del país: - El paleolític inferior, a la cova de l'Aragó, a Talteüll, al Rosselló. - El paleolític mitjà, a l'abric Romaní de Capellades, a l'Anoia. - El paleolític superior, a la cova del Parco, a la Noguera. - L'esclat de l'art rupestre llevantí, a la roca dels Moros del Cogul, a les Garrigues, i a la serra de la Pietat d'Ulldecona, al Montsià. - El neolític, al poblat de la Draga de Banyoles, al Pla de l'Estany. - El megalitisme, a la cova del Moro de la Llanera, al Solsonès. - L'època dels metalls, amb la fundició d'una destral de bronze per part de l'equip d'arqueòlegs experimentals d'Arqueolític. - La fundació de la primera ciutat, a Empúries, a l'Alt Empordà. El programa pretén aproximar-se a la realitat que van viure aquells grups humans i, alhora, donar resposta a algunes preguntes: com eren, com caçaven, com es vestien, com es pentinaven, com feien foc, com escorxaven un cavall, com feien una destral, quines cerimònies celebraven, com construïen una canoa, com cosien, com enterraven els morts, com cuinaven, com cuidaven el infants i els malalts, quins colors utilitzaven o com segaven el blat. Totes aquestes accions han estat escenificades amb figurants. La utilització de l'última generació de tècniques infogràfiques ha fet possible recrear el clima, la fauna i l'hàbitat d'aquests 450.000 anys d'història.

    La Catalunya de la Renaixença
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura La Catalunya de la Renaixença

    • Data 2002
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Història, Llengua catalana i literatura

    "Memòria de Catalunya" dedica el capítol a la part final del segle XIX, amb l'esclat de la Renaixença i del catalanisme polític. La societat catalana va viure a finals del segle XIX un important procés de transformació marcat per la industrialització, l'obrerisme, la Renaixença i el catalanisme polític. En aquest període van sorgir diverses actuacions per rememorar un passat propi i recuperar la identitat catalana. Pel que fa a la llengua, hi va haver diverses posicions. D'una banda, els partidaris del català que es parlava, com Frederic Soler, Pitarra. De l'altra, els "jocsfloralistes", que s'estimaven més un llenguatge artificiós, com Rossend Arús. Tots, però, volien que el català fos considerat un vehicle de cultura. La Renaixença va abastar diferents àmbits culturals, com la literatura, la pintura o l'arquitectura, representada, sobretot, per Elies Rogent, encarregat de la construcció de la Universitat de Barcelona (1859-1874) o de la restauració del monestir de Ripoll (1886-1896). L'any 1833, la publicació de "La pàtria", de Bonaventura Carles Aribau, es considera l'inici de la Renaixença. El poema de Joaquim Rubió i Ors "Lo gaiter del Llobregat" o l'edició, el 1843, de "Lo verdader català" van confirmar el procés de recuperació de la llengua i de la història, que van començar a ser estudiades per erudits com Manuel Milà i Fontanals o Víctor Balaguer. La Reinaxença va rebre un impuls considerable amb l'edició dels Jocs Florals, l'any 1859, a Barcelona, que van contribuir a l'extensió de l'ús del català com a llengua culta i literària. També escriptors com Jacint Verdaguer van ser cabdals per articular la Renaixença. Mossèn Cinto va escriure dos grans poemes èpics amb gran ressò popular: "L'Atlàntida" i "Canigó". Àngel Guimerà, fundador del diari "La Renaixença", també va aconseguir un gran reconeixement amb obres com "Mar i cel", "Maria Rosa" o "Terra Baixa". D'altra banda, Narcís Oller es va convertir en el creador de la novel·la catalana contemporània, amb obres realistes com "L'escanyapobres", "La febre d'or" o "Pilar Prim". Pel que fa a la pintura, cal destacar Marià Fortuny i els germans Vayreda, màxims representants de l'escola paisatgística olotina. Altres àmbits influïts per aquest corrent van ser la geologia, amb els treballs de Juame Almera, l'excursionisme o la música, en especial el cant coral. Josep Anselm Clavé va ser el creador de diferents societats musicals, Lluís Millet i Amadeu Vives van fundar l'Orfeó Català i Pep Ventura va difondre la sardana. Juristes catalans, com Duran i Bas, van publicar un gran nombre d'obres sobre el dret català històric, i el bisbe Josep Torras i Bages va replantejar la unió entre Catalunya i el catolicisme. Pel que fa al catalanisme polític, les primeres expressions van sorgir durant la revolució de 1868, amb el naixement d'un esperit federalista. Hi van contribuir Pi i Margall, amb l'obra "Las nacionalidades", i Valentí Almirall, director del diari federalista "El Estado Catalán",...

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa