Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    L'alimentació dels microorganismes
    Vídeo

    Ciències naturals L'alimentació dels microorganismes

    • Data 2009
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Biologia

    Tots els éssers vius necessiten alimentar-se, i per fer-ho han desenvolupat les estratègies més diverses. Aquestes adaptacions, anomenades tròfiques, apareixen en tots els nivells, inclosos els microorganismes, tal com s'explica en aquest capítol de l'espai "El medi ambient". Alguns d'aquests éssers microscòpics són fotosintètics, és a dir, són capaços d'obtenir l'aliment utilitzant la llum del sol com a font d'energia. Això es produeix, per exemple, en algues unicel·lulars. Però molts altres microorganismes són heteròtrofs. Necessiten menjar, prendre la matèria orgànica que forma altres éssers vius. Els bacteris i les partícules que transporta l'aigua són l'aliment principal de microorganismes unicel·lulars com els ciliats. La majoria són filtradors i acumulen el menjar acabat d'ingerir en uns estómacs anomenats vacuoles. Tant si es desplacen lliurement com si són sèssils i es mantenen adherits a un substrat, com passa amb els ciliats, tots utilitzen uns petits pèls anomenats cilis per capturar l'aliment. Aquesta tècnica, però, no és exclusiva dels ciliats. Altres microorganismes molt més complexos, com els rotífers, també la fan servir. Les dues corones de cilis creen corrents d'aigua que condueixen el menjar fins a la boca, on unes mandíbules anomenades màstax la trituren abans no passi a l'estómac. Tal com passa entre els éssers vius més grossos, també entre els microorganismes apareixen tota mena de relacions tròfiques, fins i tot la depredació. L'alimentació de tots els microorganismes i les relacions que s'estableixen entre ells posseeixen una enorme importància ecològica, ja que es troben a la base de tots els ecosistemes i, en conseqüència, són els responsables principals de la seva riquesa biològica.

    El viatge dels tambors
    Vídeo

    Educació artística Llengües i literatura El viatge dels tambors

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Música, Educació artística: música, Història de la música i de la dansa

    En aquest capítol, el programa "Atrapa-sons" se centra en els instruments de percussió i en la música de Leroy Anderson i de la família Bach. El viatge dels tambors Segurament, els instruments de percussió es van inventar d'una manera tan senzilla com picant un tronc d'arbre. Deuen ser els instruments musicals més antics de la història. El so depèn de la forma i del material amb què s'ha fet l'instrument. També depèn de la caixa de ressonància, si és que en té. L'avantatge d'aquests instruments és que són molt variats i populars. Alguns són molt rudimentaris i es fan amb materials a l'abast de tothom: carabasses, terrissa, fusta, etc. La majoria d'instruments de percussió són d'atac ràpid. Això vol dir que el so comença de cop. En canvi, amb altres instruments, com els de vent, podem treure el so a poc a poc. Molts instruments de percussió serveixen per portar el ritme, però amb alguns també es poden fer melodies. Amb els instruments de percussió passa el mateix que amb la resta d'instruments: els més curts i petits fan notes més agudes i els més llargs i grossos fan notes més greus. Hi ha dos tipus d'instruments de percussió: els instruments tonals, que poden fer notes diferents, i els que només fan un tipus de so i que bàsicament serveixen per portar el ritme. La història de la percussió Els primers instruments que van inventar els humans van ser els de percussió. Picaven amb pedres, fustes, pals i tot el que trobaven. Els instruments de percussió es troben en totes les cultures i n'hi ha una gran varietat. No és estrany que sigui la secció que té més instruments diferents en una orquestra, perquè d'instruments de percussió en podem trobar pertot arreu. D'altra banda, a la part final del programa, "El relat animat" està dedicat a "The typewriter", de Leroy Anderson. L'Atrapa-sons construeix un "testòfon pentatònic" amb cinc testos i l'Atrapamosques interpreta el "Minuet en sol M" del "Quadern" d'Anna Magdalena Bach.

    Com sona una imatge?
    Vídeo

    Educació artística Com sona una imatge?

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Música, Educació artística: música

    El programa "Atrapa-sons" descobreix, en aquest capítol, com treballen els compositors de bandes sonores per a pel·lícules i la importància que té la música en el cinema. L'Atrapa-sons visita l'estudi de Xavi Capellas, un compositor de música per a pel·lícules, que explica que els compositors de bandes sonores ajuden a vestir la pel·lícula, ja que la seva música suggereix les emocions que senten els espectadors. Xavi Capellas mostra les diferències entre una mateixa escena amb música i sense música. També prova l'efecte de músiques diferents amb la mateixa escena. La música per al cinema sovint fa servir "tòpics", una idea que, de tant repetir-la, tothom l'entén a la primera. Normalment, la banda sonora es compon quan la pel·lícula ja està muntada, però alguns compositors, com Ennio Morricone, fan la música abans del rodatge del film. El primer que fa el compositor és la "maqueta", un arranjament musical amb el teclat, els "samplers" i els sintetitzadors que simula el so d'una orquestra. La fase següent és l'"orquestració", que consisteix a fer les partitures perquè els músics puguin interpretar els temes de la banda sonora. Després es grava la música i es mescla en 5.1 Surround, que és com sona al cinema. "L'artefacte musical" d'aquest capítol és l'ocarina de membranes, que es pot fer amb un tub de plàstic i dos globus. L'Atrapa-sons el fa sonar i toca la cançó infantil "El gall i la gallina". Al "Concert amfibi", l'Atrapamosques interpreta un tema per a cinema mut, "The Monkey Serenade".

    Àngel Guimerà
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura Àngel Guimerà

    • Data 1994
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Literatura catalana, Ciències socials, geografia i història, Història, Llengua catalana i literatura

    Biografia i obra d'Àngel Guimerà. Un dels autors més importants de la Renaixença, el seu treball fou decisiu per a la dignificació del teatre català. S'hi descriu les característiques més destacades de l'obra poètica i teatral de Guimerà, es mostra breus fragments de diverses representacions i es situa l'autor en el seu context social i literari.

    La Terra en moviment
    Vídeo

    Ciències naturals La Terra en moviment

    • Data 1995
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Física, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural

    En aquest programa tractarem la rotació del planeta Terra al voltant del Sol, fenomen que té molt a veure amb les estacions (hivern, primavera, estiu, tardor) i amb els eclipsis de Lluna i de Sol. Coneixerem també alguns aspectes que incideixen en tots aquests fenòmens (rotació, gravitació).

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa