Inici » Els més vistos

Els més vistos

Total 10 resultats
per pantalla
Pantalla de 1
    A Little Bird in the Class
    Vídeo

    Llengües i literatura A Little Bird in the Class

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    "Ugly", "beautiful", "hungry", "thirsty" o "scared" són algunes de les paraules que apareixen en aquest capítol de "The Baby Triplets". Les tres bessones són a classe, on hi ha una gàbia amb un petit ocell a dins. L'ocell s'escapa i els nens el persegueixen per tota l'aula. Al llarg del capítol, les tres bessones i els seus companys de classe fan servir mots i expressions com ara "yellow", "bird", "ugly", "beautiful", "hungry", "food", "thirsty", "scared", "happy", "cage", "to go away", "to fly away" o "school bag".

    A Goldfish at Home
    Vídeo

    Llengües i literatura A Goldfish at Home

    • Data 2006
    • Idioma Anglès
    • Nivell Educació Primària
    • Àrea Llengua estrangera

    El protagonista d'aquest capítol de "The Baby Triplets" és un peix. "Water", "dirty", "clean", "hot" o "cold" són algunes de les paraules que hi apareixen. El pare de les tres bessones bebès els porta una sorpresa: un peix vermell. Les nenes, però, l'agafen i hi juguen a la banyera. Al llarg del capítol, els protagonistes fan servir mots com ara "goldfish", "to swim", "surprise", "nice", "funny", "happy", "to sleep", "to touch", "food", "hungry", "tank", "pot", "water", "dirty", "clean", "hot", "cold" o "bathroom".

    Tornar a començar
    Vídeo

    Tutoria Educació artística Tornar a començar

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, Educació visual i plàstica

    Aquest curtmetratge ha estat realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Narcís Monturiol de Barcelona. Els tallers es desenvolupen en horari lectiu i els imparteixen conjuntament un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Els participants de la modalitat de programa comú comparteixen les pràctiques i els visionats de fragments de pel·lícules, que s'articulen cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica. El 2011-2012 s'ha dedicat a "El personatge i el món".

    Projecte Sàlix i els sentits
    Vídeo

    Tutoria Llengües i literatura Projecte Sàlix i els sentits

    • Data 2012
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Infantil
    • Àrea Comunicació i llenguatges, Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres

    Aquest vídeo mostra l'experiència que porta a terme l'Escola Riu d'Or de Santpedor amb alumnes d'educació infantil, en el projecte 'Sàlix i els sentits' de la Xarxa Lacenet.

    Canvis
    Vídeo

    Educació artística Canvis

    • Data 2011
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Educació visual i plàstica

    Aquest és el curtmetratge "Canvis", realitzat pels alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) dins el marc de "Cinema en curs", un projecte experimental de tallers de cinema a escoles i instituts públics de Catalunya. La iniciativa consisteix en una sèrie de tallers que es desenvolupen en horari lectiu, impartits per un equip de mestres o professors i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs, els tallers comparteixen un programa comú de pràctiques i visionats de fragments de pel·lícules, articulat cada any entorn d'una qüestió cinematogràfica diferent. L'any acadèmic 2010-2011 s'ha dedicat a la filmació del personatge.

    Els grecs a Catalunya
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials Els grecs a Catalunya

    • Data 1998
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat
    • Àrea Economia, Història de l'art, Història, Geografia

    L'arribada dels grecs a Catalunya abans de la nostra era i l'establiment de les colònies comercials. Empúries, les diverses ciutats, la seva estructura i urbanisme. L'art elaborat. El comerç i les relacions amb els ibers.

    Ramon Llull, ciència i acció
    Vídeo

    Ciències socials Llengües i literatura Ramon Llull, ciència i acció

    • Data 1996
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Religió (voluntària), Llengua catalana i literatura, Filosofia i ciutadania / Història de la filosofia

    La vida de Ramon Llull (1232?-1316?) va ser intensa i apassionada com poques n'hi deuen haver hagut. La fe en el seu projecte el va portar a recórrer mitja Europa i una bona part del nord d'Àfrica i de l'Orient pròxim. Malgrat aquest moviment constant, Llull va produir una obra fabulosa per la seva ambició i per les seves dimensions: unes 235 obres sobre les matèries més diverses. Edat, viatges i producció intel.lectual el van convertir en un personatge admirat i discutit en vida, conegut en els més alts cercles cortesans, eclesials i universitaris de l'occident medieval. Un cop mort, la fama i el renom, el mite i la veritat, els seus seguidors i els seus detractors, no van fer altra cosa que augmentar fins a unes dimensions insospitades i durant segles i segles. Fins al punt que podem dir que Ramon Llull és, d'entre els homes que han parlat i escrit en català, aquell que ha tingut una projecció espacial i temporal més vasta en tots els sentits. Llullistes de relleu internacional -Lola Badia, Antoni Bonner, Fernando Domínguez, Jocelyn N.Hillgarth, Charles Lohr, Amador Vega- remarquen la importància de l'obra del beat a la història del pensament i de la literatura occidentals, i l'actualitat extraordinària del missatge llullià.

    Ausiàs March
    Vídeo

    Llengües i literatura Ausiàs March

    • Data 1998
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Llengua catalana i literatura

    Biografia i recull de textos del poeta valencià Ausiàs March, autor de poemes didàctics i d'apassionants meditacions. La seva obra condensa les conviccions amoroses i els valors medievals; supera els arquetips del seu temps i obre les portes a una concepció moderna de la psicologia humana.

    Mural de Sant Climent de Taüll
    Vídeo

    Educació artística Ciències socials Mural de Sant Climent de Taüll

    • Data 2007
    • Idioma Català
    • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències socials, geografia i història, Història de l'art, Educació visual i plàstica
    • Experiència

    El Museu Nacional d'Art de Catalunya, el MNAC, acull una de les joies del romànic: la pintura de l'absis de l'església de Sant Climent de Taüll. L'espai "Pinzellades d'art" n'analitza els detalls. El mural de Sant Climent de Taüll va ser pintat al segle XII. Té una finalitat didàctica, ja que, a l'edat mitjana, l'Església pensava que pintar passatges de la Bíblia a les parets de les esglésies era una bona manera de fer arribar el missatge de Déu als fidels. Per pintar aquesta obra, l'artista es va inspirar en l'Apocalipsi, un llibre de la Bíblia, que explica que Jesucrist tornarà a la Terra per jutjar els homes i les dones. Al centre de la pintura hi ha la figura del Crist en majestat, entre les lletres gregues alfa i omega, que simbolitzen l'inici i el final de totes les coses. Jesucrist està envoltat per una màndorla, que significa la resplendor divina. Seu sobre una franja que representa el Cel i reposa els peus sobre una bola que simbolitza la Terra. Fora de la màndorla hi ha les quatre figures del tetramorf, que simbolitzen els quatre evangelistes. El lleó representa Sant Marc; el brau, Sant Lluc; l'angel, Sant Mateu, i l'àliga, Sant Joan. A sota, hi ha representada l'Església, amb la Mare de Déu i alguns apòstols. Més avall hi havia la part dedicada a la Terra, però no s'ha conservat. L'ordre i la geometria són característiques de l'art romànic, i una bona mostra n'és el rostre simètric de Jesucrist.

    L'arc de Sant Martí
    Vídeo

    Ciències naturals L'arc de Sant Martí

    • Data 2006
    • Idioma Català
    • Nivell Educació Secundària Obligatòria
    • Àrea Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia

    En aquest capítol de la sèrie "Mèteo K", Jordi Mazón, professor del Departament de Física Aplicada de la UPC, explica què és l'arc de Sant Martí, com es forma i per què es diu així. L'arc de Sant Martí es forma quan davant nostre hi tenim un ruixat, una pluja que cau del núvol cap a terra, i a l'esquena hi tenim el Sol. Quan això passa, davant nostre hi apareix un arc que és simplement la llum solar descomposta en els set colors bàsics: vermell, taronja, groc, verd, blau, anyil i violeta. La teoria més estesa que explica per què es diu arc de Sant Martí diu que hi va haver una lluita entre el dimoni, que volia el cel fosc, i sant Martí, que volia donar un toc de color i alegria al cel. Les característiques de l'arc de Sant Martí es van descobrir entre els segles XVII i XVIII. Actualment, els seus colors simbolitzen respecte, pau i tolerància. L'arc de Sant Martí no és ben bé un arc, sinó una circumferència completa, però nosaltres només en veiem una part perquè l'horitzó ens impedeix veure-la sencera.

    Total 10 resultats
    per pantalla
    Pantalla de 1

Àrea professorat

Programació educativa