Inici » Resultats de cerca

Resultats de cerca

RSS

Ordenació segons criteri de cerca i data de producció

Total 22 resultats
per pantalla
Pantalla de 3
El còmic
Vídeo

Educació artística El còmic

  • Data 1998
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Primària
  • Àrea Educació artística: visual i plàstica

El còmic és un recurs expressiu d'un gran valor pedagògic. Conèixer-ne el llenguatge permet a l'alumnat comunicar-se mitjançant les imatges i el text, i afavoreix el treball interdisciplinari. Els alumnes del cicle inicial d'educació primària del CEIP Serra de Marina, de Santa Coloma de Gramenet, aprenen el llenguatge del còmic mitjançant activitats molt diverses, mentre que l'alumnat del cicle superior d'educació primària del CEIP Els Pins, de Dosrius, ens expliquen la història del seu poble a través de les imatges del còmic que han elaborat.

Carnaval, còmics, immigració i moda
Vídeo

Tutoria Educació artística Ciències socials Tecnologia Carnaval, còmics, immigració i moda

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Ciències socials, geografia i història, Tecnologies / Tecnologia / Informàtica, Tutoria, Educació visual i plàstica

Quatre estudiants d'Erasmus, des de les ciutats europees on resideixen, ens donen la seva visió del Carnaval de Venècia, del Festival de Còmics d'Angoulême, de la immigració a la ciutat sueca de Jönköping i des de Praga ens posen al dia de la moda. Gerard Arias. Milà Al carnaval de Venècia hi trobem música clàssica, màscares i vestits llargs. És de destacar que aquesta sensual concentració d'estímuls visuals, tàctils i musicals no la destorba el so del trànsit, ja que les gòndoles llisquen sobre les aigües del canals venecians sense fer remor. Marina Angelet. París Juntament amb el manga japonès i el còmic americà, la "bande dessinée" francobelga és una de les escoles de còmic més importants. A la ciutat d'Angoulême veurem quins són els seus fruits en la 37a edició del festival més important d'aquesta escola, un saló del còmic a l'engròs. Laura Sopeña. Jönköping Amb una densitat de 20 persones per quilòmetre quadrat, Suècia té una població estimada d'uns 9,3 milions d'habitants. Després de la Segona Guerra Mundial, aquest país nòrdic sempre ha estat protagonista pel que fa a temes d'immigració. Al sud del país, on es concentra la major part de la població, la immigració de gent exiliada es fa molt present. Aquest és el cas del barri on visc: Råslätt, on més del 70% de la gent que hi viu prové d'altres països, que han hagut d'abandonar per un motiu o altre. Sibila Estruch. Praga Què passa amb el disseny de moda a la República Txeca? Vesteixen bé, els txecs? El disseny jove té sortida? Praga, una de les capitals europees amb més fama per la seva bellesa, sembla que no s'acaba de voler desenvolupar-se en el camp de la moda.

Els audiovisuals a l'educació especial (CEE Josep Sol i Rodríguez de Santa Coloma de Gramenet)
Vídeo

Tutoria Els audiovisuals a l'educació especial (CEE Josep Sol i Rodríguez de Santa Coloma de Gramenet)

  • Data 1997
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tutoria

El Centre d'Educació Especial Josep Sol i Rodríguez de Santa Coloma de Gramenet empra els mitjans audiovisuals com a recurs didàctic i terapèutic. Veiem com un grup d'alumnes de segon i tercer cicle elaboren una revista de còmic, i també com tres alumnes de segon cicle viuen l'experiència de fer la seva pròpia pel·lícula a partir de la realització d'un còmic.

El còmic a l'escola (CEIP Serra de Marina de Santa Coloma de Gramenet)
Vídeo

Educació artística El còmic a l'escola (CEIP Serra de Marina de Santa Coloma de Gramenet)

  • Data 1996
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat
  • Àrea Cultura audiovisual

El còmic és un recurs expressiu de gran valor pedagògic, i per aquest motiu cal ensenyar a comprendre'n el llenguatge i utilitzar-lo a l'escola. Veurem com l'alumnat de 1r i 2n de l'escola de Serra de la Marina de Santa Coloma de Gramenet aprenen a fer els seus propis còmics.

Neil Gaiman
Àudio

Llengües i literatura Neil Gaiman

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Llengua catalana i literatura

En aquest capítol podeu escoltar el missatge que ha estat escrit per l'autor de la novel·la "Coraline" i que s'adreça a tots els alumnes dels centres catalans.El missatge de l'autor s'adreça a les escoles catalanes per encoratjar-les a llegir, a escriure, a valorar i protegir la nostra llengua. Neil Gaiman va néixer el 10 de novembre de 1960 a la ciutat de Portchester, Anglaterra i es va criar a Sussex. De nen va conrear una gran afició a la lectura, tant de llibres (Chesterton, C.S. Lewis, J.R.R. Tolkien...) com de còmics. El seu principal somni era convertir-se en escriptor i per això no va acabar els estudis i es va posar a treballar col·laborant en diverses publicacions com a crític, articulista o entrevistador. Una d'aquestes entrevistes, amb l'Alan Moore, li va canviar la vida: va despertar en ell la seva antiga afecció pels còmics i va començar a plantejar-se la possibilitat d'escriure històries per a aquest mitjà, sota l'acompanyament de l'Alan Moore. En Neil Gaiman és el creador del personatge de còmic Sandman, el qual és un personatge que s'emmarca en un ambient sobrenatural i oníric, allunyat del típic còmic de superherois predominant al mercat. Al llarg de 75 números Gaiman recrea la vida d'aquest personatge, dels seus germans, Els Eterns, els seus amors, el seu caràcter orgullós, la seva figura dramàtica i els canvis. Tots els números s'engalanen amb les meravelloses del seu amic McKean. La sèrie des de la seva publicació no ha deixat de recollir premis i reconeixements arreu. Actualment, Neil Gaiman viu en una estranya casa en un lloc desconegut, amb un soterrani ple de llibres i armaris vells on escriu. Neil Gaiman ha estat guanyador dels més prestigiosos premis literaris com d'illustració i ha escrit nombroses obres d'èxit. La locució del missatge en català és a càrrec de Santi Domènech i ha estat traduïda per Ricard Garcia des de la carta original del prestigiós escriptor.La música ha estat composada i interpretada per Nil Domènech per aquest projecte col·laboratiu.

Fragment Coraline
Àudio

Llengües i literatura Fragment Coraline

  • Data 2010
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Llengua catalana i literatura
  • Experiència

En aquesta lectura dramatitzada del fragment de la novel·la "Coraline" podem escoltar un moment clau del llibre amb efectes especials. Neil Gaiman va néixer el 10 de novembre de 1960 a la ciutat de Portchester, Anglaterra i es va criar a Sussex. De nen va conrear una gran afició a la lectura, tant de llibres (Chesterton, C.S. Lewis, J.R.R. Tolkien...) com de còmics. El seu principal somni era convertir-se en escriptor i per això no va acabar els estudis i es va posar a treballar col·laborant en diverses publicacions com a crític, articulista o entrevistador. Una d'aquestes entrevistes, amb l'Alan Moore, li va canviar la vida: va despertar en ell la seva antiga afecció pels còmics i va començar a plantejar-se la possibilitat d'escriure històries per a aquest mitjà, sota l'acompanyament de l'Alan Moore. En Neil Gaiman és el creador del personatge de còmic Sandman, el qual és un personatge que s'emmarca en un ambient sobrenatural i oníric, allunyat del típic còmic de superherois predominant al mercat. Al llarg de 75 números Gaiman recrea la vida d'aquest personatge, dels seus germans, Els Eterns, els seus amors, el seu caràcter orgullós, la seva figura dramàtica i els canvis. Tots els números s'engalanen amb les meravelloses del seu amic McKean. La sèrie des de la seva publicació no ha deixat de recollir premis i reconeixements arreu. Actualment, Neil Gaiman viu en una estranya casa en un lloc desconegut, amb un soterrani ple de llibres i armaris vells on escriu. Neil Gaiman ha estat guanyador dels més prestigiosos premis literaris com d'illustració i ha escrit nombroses obres d'èxit.

Torroella de Montgrí
Vídeo

Ciències socials Torroella de Montgrí

  • Data 2009
  • Idioma Català
  • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Ciències socials, geografia i història, Coneixement del medi: social i cultural

"Quin país!" dedica el capítol a Torroella de Montgrí i l'Estartit, al Baix Empordà, per parlar d'esdeveniments, com el Festival del Còmic o el "Beatles Weekend", i per conèixer personatges, com un meteoròleg que ho mesura tot o com un gelater considerat el millor del món. Des de fa tres anys, a Torroella de Montgrí s'organitza el Festival del Còmic, dirigit al públic infantil i juvenil. El regidor de turisme, Genís Dalmau, explica al presentador del programa, Llucià Ferrer, en què consisteix aquest esdeveniment. Tot seguit, el presentador es troba amb el meteoròleg Josep Pascual, que, des de fa temps, enregistra les dades de la temperatura ambient i del mar, dels litres de pluja caiguts, de la quantitat de pedra, del moviment de les marees o de la humitat ambiental. I per fer passar la calor, el Llucià decideix prendre un gelat, així que visita la gelateria d'Àngel Corvitto, considerat un dels millors gelaters del món. A l'ajuntament, el presentador planteja algunes qüestions a l'alcade de Torroella de Montgrí i l'Estartit, Josep Maria Rufí. Per acabar, Llucià Ferrer es troba també amb Ramon Moreno, col·leccionista d'objectes relacionats amb els Beatles, autor del "Diccionario de los Beatles" i organitzador del "Beatles Weekend".

Tintín i l'aventura de la ciència
Vídeo

Ciències socials Llengües i literatura Ciències naturals Tintín i l'aventura de la ciència

  • Data 2007
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Física, Ciències de la terra i del medi ambient, Ciències de la naturalesa / Física i química / Biologia i geologia, Coneixement del medi: natural, Llengua catalana i literatura, Filosofia i ciutadania / Història de la filosofia, Biologia

Hergé, el creador de "Les aventures de Tintín", coneixia molts fenòmens físics. A més, mitjançant el professor Tornassol, un extraordinari inventor, va ensenyar enginys tecnològics abans que fossin realitat. "Quèquicom" experimenta la viabilitat d'alguns dels experiments que apareixen en aquest còmic protagonitzat per Tintín. El professor Tornassol no tan sols es va inventar la televisió en color. En les 24 aventures de Tintín, l'il·lustre científic sorprèn el lector amb ginys espectaculars. Alguns s'han convertit en realitat, d'altres, no. Abans de donar vida a cada nova aventura de Tintín, el seu creador, el belga Georges Rémi, àlies Hergé, es documentava molt. Fins i tot el professor Tornassol tenia el seu doble en la vida real: el científic suís Auguste Piccard. Hergé visitava els indrets on poc després Tintín també viatjaria i utilitzava els coneixements científics de l'època per fer volar la seva imaginació. En aquest capítol, "Quèquicom" sotmet a la prova de la ciència algunes situacions que surten a "Les aventures de Tintín". Per exemple, podia la Castafiore trencar una copa de cristall amb la potència de la seva veu? Al plató, Toni Mestres intenta superar la soprano amb l'ajuda d'un altaveu capaç d'assolir altes freqüències i explica la manera com, des de casa, qualsevol pot provar de fer petar una copa. En un dels àlbums, el professor Tornassol fa servir uns patins amb motor. Doncs ja existeixen. Es tracta dels patins Motosk8, que també s'impulsen amb un motor de dos temps, com els de Tornassol, i permeten anar a una velocitat superior als 50 quilòmetres per hora. Hergé va dedicar dos àlbums al viatge al satèl·lit de la Terra: "Objectiu la Lluna" i "Hem caminat per damunt la Lluna". Per fer-los, va preparar el tema a consciència. Com que encara no hi havia hagut ningú que hagués sortit del nostre planeta, el dibuixant belga fins i tot es va haver d'inventar les proves a les quals haurien de ser sotmesos els futurs astronautes. Quan l'home va trepitjar la Lluna, Tintín ja feia quinze anys que hi havia anat. Per experimentar la ingravidesa, com fa Tintín, el reporter Miquel Piris se submergeix entre morenes i taurons en un aquari. El disseny del coet de Tintín copia el dels V2, els primers míssils balístics de la història fabricats i utilitzats pels nazis durant la Segona Guerra Mundial. Aquests míssils, per enlairar-se, s'impulsaven amb el mateix motor que va fer servir la nau de Tintín per sortir de la Terra. En el seu viatge cap a la Lluna, l'asteroide Adonis està a punt d'ensorrar la missió. Els anys 90 es va demostrar que aquests cossos celestes en poden tenir altres de més petits orbitant al seu voltant. Ara, que Tintín i Haddock fossin arrossegats i es convertissin en satèl·lits d'un asteroide tan petit com aquest és més que improbable. L'arribada a la lluna de l'Apollo-11 no va ser tan senzilla com la del coet de Tornassol. Si no arriba a ser per la sang freda del pilot, Neil Armstrong, la missió hauria...

Què és un fermall?
Vídeo

Tutoria Llengües i literatura Què és un fermall?

  • Data 2004
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Àrea Tutoria, Llengua catalana i literatura

"Què m'has dit!" recorda què volen dir els mots "fermall" i "manga", i destaca una característica dels parlars occidentals. Un "fermall" és allò amb què es ferma o lliga alguna cosa. La narrativa, la temàtica i l'estil del còmic japonès són tan diferents als del còmic europeu i americà que per referir-s'hi s'ha optat per conservar el terme japonès "manga". Una part dels parlars occidentals distingeix entre les preposicions "per" i "per a". Els parlars orientals, en canvi, no fan aquesta distinció.

Expressió i comunicació audiovisual (CEIP Gitanjali de Badalona)
Vídeo

Educació artística Expressió i comunicació audiovisual (CEIP Gitanjali de Badalona)

  • Data 1996
  • Idioma Català
  • Nivell Batxillerat
  • Àrea Cultura audiovisual

El CEIP Gitanjali de Badalona incorpora al currículum habitual l'educació en les diferents tècniques d'expressió i comunicació audiovisual. Podrem veure com els alumnes realitzen titelles, muntatges audiovisuals, ombres xineses, tallers de còmic i vídeo i com mostren els resultats del seu treball en una exposició.

Total 22 resultats
per pantalla
Pantalla de 3

Àrea professorat

Programació educativa