Què és la clofolla?
"Què m'has dit!" repassa el significat de "clofolla", "molts camins" i "bicitrial", i posa exemples dels noms despectius que reben algunes professions.
La "clofolla" és l'embolcall llenyós d'alguns fruits. En són sinònims "clova", "clovella" i "closca". "Guripa" és un mot col·loquial i despectiu per anomenar un guàrdia municipal. En aquest sentit, els cambrers reben el nom de "cames", els revisors de tren o autobús són els "pica-pica" i els oficinistes, els "pixatinters" o "cagatintes". En nord-occidental i en algunes àrees del català central fan servir l'expressió "molts camins" per referir-se a "moltes vegades". Altres maneres de dir-ho són "molts cops" o "moltes voltes". El "bicitrial" és una modalitat de cursa en bicicleta que es practica en un circuit d'obstacles, naturals o artificials, anomenats zones o seccions, en què cal recórrer diferents trams en un temps determinat.
- Programa Què m'has dit?
- Idioma Català
- Producció TVC, 2004
- Any de producció 2004
- Durada: 5min.
- Àmbit Educació física, Llengües i literatura, Tutoria, Ciències naturals, Ciències socials
- Àrea Educació física, Tutoria, Llengua catalana i literatura, Ciències socials, Ciències de la naturalesa, Coneixement del medi: social i cultural
-
Nivell
- Web Programa