Pares i mares amb "poc tacte"
En aquest capítol del programa radiofònic "Eduqueu les criatures" en Carles Capdevila, presentador del programa, fa una reflexió sobre el fet de que els pares moltes vegades es queixen de l'estrès que suposa l'educació dels fills, tot i que després reconeixen que els fills compensen i realitzen la vida de la família.
"Eduqueu les criatures" vol ser un lloc de pas per a experts, pares, canalla i mestres, per plantejar i intentar resoldre dubtes sobre l'educació dels fills. Per parlar junts, de bon humor, amb passió i sense complexos de com els intentem educar, com fracassem, fins i tot de com ens en sortim, amb paciència i sort.
I continuarem intentant conciliar el que conciliem sempre, l'humor amb les ganes d'aprendre, les opinions dels experts amb les batalletes dels inexperts que fem el programa, que som simples aprenents d'educadors. Cada setmana s'entrevista un personatge popular sobre la seva experiència com a pare i els seus records com a fill, s'obre un debat sobre un tema ("adoptar és una moda?", "Ventdelplà és una sèrie educativa?"...etc) i alguns col·laboradors donen consells per a pares novells, repassen la memòria de la seva infantesa o rebusquen en els llibres solucions pràctiques.
Es parteix de l'experiència personal com a pare de tres fills del director i conductor de l'espai, Carles Capdevila i també de les seves reflexions abocades en el llibre "Criatura i companyia" (la divertida comèdia de l'embaràs, el part i el que ve després) o en més d'un centenar de xerrades en escoles de pares i mares de Catalunya al voltant de "Com educar la canalla de bon humor".
"Eduqueu les criatures" ofereix a pares i educadors una via de debat desenfadada però activa, que fuig de lliçons i de receptes, que vol transmetre que educar és una oportunitat per viure amb intensitat, un repte engrescador que cal afrontar amb menys pors, més ganes i intentant treure el màxim partit a 5 sentits elementals: el sentit comú, el sentit moral, el sentit de la responsabilitat, el sentit del ridícul i el sentit de l'humor.
- Programa Eduqueu les criatures
- Idioma Català
- Producció CCMA
- Any de producció 2007
- Durada: 5min.
- Àmbit Tutoria
- Àrea Tutoria
-
Nivell
- Web Programa