Inici » Bit@bit

TutoriaEducació artísticaTecnologiaLes consoles

Codi a embedir Copiar

Les consoles

El programa "Bit@bit" descobreix com funcionen les videoconsoles, uns aparells amb molta acceptació, i entrevista l'actriu Mercè Martínez, la Natàlia de la sèrie "Porca misèria".


La primera consola es va crear als Estats Units i es deia Magnavox Odyssey. I el primer joc que es va inventar per poder-hi jugar va ser el Pong.


Quan l'empresa Nintendo es va adonar de l'èxit de vendes de la Magnavox, va decidir canviar el rumb de l'empresa. Així, va deixar de fabricar cartes, que és el que havia fet fins llavors, per dedicar-se a la fabricació de videojocs. Empreses japoneses que es dedicaven a altres coses, com SEGA, van reconvertir el negoci i també se'n van crear altres de noves, com ATARI. El primer que van fer aquestes empreses va ser millorar la tecnologia de les consoles.


Les consoles no són res més que un ordinador molt especialitzat. Les consoles, com els ordinadors, funcionen gràcies a la CPU o processador, que és el cervell de la màquina. Es van fer servir CPU obsoletes, és a dir, les més velles i amb una tecnologia més antiga, per fabricar les consoles, i les CPU més potents es van fer servir per fer ordinadors.


Les consoles tenen alguns avantatges sobre els ordinadors, ja que estan dissenyades només per jugar-hi: són més barates, els jocs es carreguen molt més de pressa que als ordinadors, són fàcils de fer servir, es poden connectar a la tele i jugar amb la pantalla i hi pot jugar més d'un usuari.


Si s'analitza l'interior de consoles i ordinadors, es pot comprovar que no hi ha gaires diferències. L'element bàsic és la CPU, el cervell de la màquina, imprescindible perquè funcioni. També és necessària la RAM, que és la memòria immediata que té aquest cervell. Un altre element són els senzills, però imprescindibles, cables d'àudio i vídeo, que permeten veure-ho i escoltar-ho tot a la perfecció. El programari "kernel", el nucli, és com un cor. És el programa base que fa funcionar tota la consola. En un ordinador seria, per exemple, l'arxiconegut Windows. L'alimentador d'energia, connectat a un endoll, és l'estómac. I els aparells de control són les mans, que permeten interactuar amb la màquina. Aquests aparells són el "paddle", els "joysticks" o palanques de control, l'"e-toy" i el comandament de la Wii. Amb tot això, l'únic que falta és el joc, que ha passat d'emmagatzemar-se als antics cartutxos o als CD, als actuals Blue Ray o DVD d'alta definició.


Pel que fa al tipus de consoles, per exemple, hi ha les portàtils, que serveixen per jugar a tot arreu, però són més senzilles i tenen un grafisme molt limitat. També hi ha les consoles convencionals, amb grafismes més punters i molts, en tres dimensions. Finalment, les de nova generació, com la Wii, permeten jugar i fer exercici alhora.


D'altra banda, la secció "Qui@qui" inclou una entrevista amb l'actriu Mercè Martínez, una de les protagonistes de la sèrie de TV3 "Porca misèria". La Mercè confessa que es baixa sèries de televisió que es fan als Estats Units i que acostuma a consultar la Viquipèdia.


Pel que fa als videojocs, el programa recomana NBA LIVE 08, un videojoc multiplataforma que dóna l'oportunitat de jugar entre les estrelles gràcies a un simulador de bàsquet que ha millorat la versió anterior.



  • Programa Bit@bit
  • Idioma Català
  • Producció TVC
  • Any de producció 2007
  • Durada: 15min.
  • Àmbit Tecnologia, Tutoria, Educació artística
  • Àrea Educació artística: visual i plàstica, Tecnologia, Cultura audiovisual, Tècniques d'expressió graficoplàstica, Educació per la ciutadania, Tutoria, Electrotècnia, Educació visual i plàstica, Tecnologia industrial
  • Nivell Batxillerat Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Web Programa

Àrea professorat

Audiovisuals del programa

Audiovisuals relacionats

Programació educativa