Inici » Valor afegit

Ciències socialsTecnologiaConsumidors amb idees / Solucions per a la llar

Codi a embedir Copiar

Consumidors amb idees / Solucions per a la llar

"Valor afegit" analitza l'aparició dels "prosumidors", uns consumidors molt actius, i plasma les novetats del saló Expohogar. El programa també inclou una entrevista amb el perruquer Raffel Pagès.


Prosumidors: consumidors amb idees

El consumidors del futur seran cada cop més intel·ligents i capaços de modificar el producte que volen comprar. Una tendència que també s'ha convertit en una font inesgotable i gratuïta d'idees innovadores per a aquelles empreses que saben aprofitar-ho.


El neologisme "prosumidors" prové d'unir dos conceptes: el de consumidor i el de productor. Es tracta de clients especialment actius, que coneixen tan bé el producte, que els agrada tant, que són capaços de modificar-lo i donar-li utilitats que ni tan sols el fabricant hauria imaginat mai.


Idees que l'empresa pot convertir o no en realitat, però sovint les preferències d'aquests "prosumidors" s'acaben estenent a la resta del mercat. Són generadors de tendències. Un motor d'innovació prou potent perquè alguns països hagin començat a potenciar-lo creant laboratoris específics. És el cas de Dinamarca.


Raffel Pagès, perruquer i estilista

Entre els grans noms de la perruqueria catalana hi ha el de Raffel Pagès, convertit també en un dels estilistes amb el negoci més dimensionat, amb més d'un centenar de salons que porten el seu nom.


A Raffel Pagès li demanaven feina els alumnes de la seva escola, però, sovint, els animava que muntessin el seu propi negoci. Al final, la solució va ser un híbrid: la franquícia.


La firma s'ha acabat convertint en un negoci familiar des que les dues filles de Raffel Pagès se n'han situat al capdavant, combinant l'interès per la perruqueria de l'una amb l'interès per l'economia i l'empresa de l'altra.


Expohogar, solucions per a la llar

El groc, el fúcsia i el verd pistatxo són els colors de moda en bijuteria i complements de cara a la primavera i l'estiu que ve. En decoració, el que es porta són les fibres naturals i els productes artesans. Tot això ho hem pogut comprovar a l'última edició del saló Expohogar, on també es podien veure les propostes, aquestes a més llarg termini, dels millors estudiants de les escoles de disseny.

  • Programa Valor afegit
  • Idioma Català
  • Producció TVC
  • Any de producció 2008
  • Durada: 24min.
  • Àmbit Tecnologia, Ciències socials
  • Àrea Economia de l'empresa, Tecnologia, Economia, Ciències socials, Tecnologia industrial
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Web Programa

Àrea professorat

Audiovisuals del programa

Audiovisuals relacionats

Programació educativa