La tortuga mediterrània
"Bèsties clip" segueix, a la serra de l'Albera, la vida de les tortugues mediterrànies: el període de letargia, l'aparallement, la posta d'ous i el naixement de les petites tortuges.
A la serra de l'Albera, a l'Alt Empordà, la tortuga mediterrània passa l'hivern adormida i es desperta amb l'escalfor de la primavera. El primer que fa és buscar menjar, ja que els mesos de letargia i de fred li han fet perdre pes i ha de recuperar forces.
Després de l'aparellament, la femella busca un terreny per fer-hi el niu i pondre els ous.
A l'estiu, els incendis forestals posen en perill la població de tortuges de l'Albera. Les tortugues són lentes i no tenen temps d'amagar-se. Només sobreviuen les que estan amagades en un cau sota terra i el foc els passa per sobre.
Cap al setembre, les tortuges surten dels ous i del niu. Amb la closca encara tova, però, són preses fàcils per a les cornelles, les guineus o els porcs senglars.
- Programa Bèsties clip
- Idioma Català
- Producció TVC
- Any de producció 2007
- Durada: 5min.
- Àmbit Ciències naturals
- Àrea Ciències de la terra i del medi ambient, Coneixement del medi: natural, Ciències de la naturalesa, Biologia
-
Nivell