Inici » Transfer

Ciències socialsTecnologiaHistòries al tren

Codi a embedir Copiar

Històries al tren

L'espai "Transfer" repassa la història del ferrocarril i en destaca els avantatges.


El primer ferrocarril de la península Ibèrica el va fer construir el mataroní Miquel Biada, que havia estat treballant en la primera línia de tren de Cuba. L'any 1848, la línia de tren Barcelona-Mataró es va inaugurar amb gran èxit. La locomotora "Mataró" va arrossegar deu cotxes i va transportar quatre-centes persones entre enginyers, convidats i periodistes. Amb la Revolució Industrial, Europa necessitava un transport més eficaç que els vaixells per traslladar les matèries primeres fins a les fàbriques. Els treballadors de les mines havien inventat les vagonetes amb rodes sobre rails i després es van combinar amb una locomotora de vapor. L'any 1804, el primer tren de la història va començar a funcionar a 8 km/h. Als inicis, el ferrocarril transportava minerals, ferro, materials pesants... L'any 1830 va començar a portar passatgers. El primer tren de línia anava de Liverpool a Manchester, a 32 km/h. La locomotora de vapor agafava els 115 km/h, la locomotora dièsel arribava als 180 i, amb l'electricitat, el tren més ràpid del món va a 320 km/h. Josep Badell parla de les seves vacances amb InterRail i del fet de viatjar sol. L'InterRail és un passi per viatjar en tren per trenta països d'Europa, i en vaixell entre Grècia i Itàlia.

  • Programa Transfer
  • Idioma Català
  • Producció TVC, Triacom Audiovisual
  • Any de producció 2008
  • Durada: 7min.
  • Àmbit Tecnologia, Ciències socials
  • Àrea Tecnologia, Ciències socials, Coneixement del medi: social i cultural
  • Nivell Educació Primària Educació Secundària Obligatòria
  • Web Programa

Àrea professorat

Audiovisuals del programa

Audiovisuals relacionats

Programació educativa