Inici » Experiències matemàtiques

MatemàtiquesLa classe com un pla cartesià: rôle-play d’equacions i inequacions

Codi a embedir Copiar

La classe com un pla cartesià: rôle-play d’equacions i inequacions

En aquest capítol d'"Experiències Matemàtiques" produït des del CREAMAT, centre de recursos per ensenyar i aprendre matemàtiques del Departament d'Educació, es presenta una innovadora proposta per a l'aprenentatge de les matemàtiques.


La descripció de l'experiència ens mostra com es situen els alumnes i les alumnes a classe formant una graella rectangular que pot veure's com el conjunts de punts d'una zona del pla amb coordenades enteres. Cada alumne/a queda ubicat/da per les seves coordenades. A partir d'aquí s'imposen condicions algebraiques (equacions i inequacions) i es demana que es posin dempeus aquelles persones les coordenades de les quals les compleixen. S'observarà amb sorpresa que es formen diferents rectes i semiplans que van variant en variar les condicions imposades. Es tracta d'un rôle-play on els alumnes i les alumnes representen punts del pla i es mouen segons les condicions algebraiques que compleixen.


Pot trobar-se més informació a les fitxes F18 i F20 dels annexos de la memòria de la llicència d'estudis d'Anton Aubanell.

  • Programa Experiències matemàtiques
  • Idioma Català
  • Producció CREAMAT (Departament d'Ensenyament)
  • Any de producció 2009
  • Durada: 3min.
  • Àmbit Matemàtiques
  • Àrea Matemàtiques aplicades a les ciències socials, Matemàtiques
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Web Programa

Àrea professorat

Audiovisuals del programa

Audiovisuals relacionats

Programació educativa