Guerra Civil
La Guerra Civil Espanyola va generar un enorme volum de material. "Col·leccionistes" acompanya un aficionat a buscar bombes pels escenaris de la batalla de l'Ebre, visita un col·leccionista d'uniformes militars, reviu el passat a través d'antics documents i descobreix el món dels "bitllets de poble", amb què les autoritats municipals van voler fer front a l'escassetat de moneda fraccionària durant la guerra.
Pere Sanz busca restes de la Guerra Civil als escenaris de la batalla de l'Ebre, com ara la població de Corbera d'Ebre. Té una col·lecció, oberta al públic, amb diferents tipus d'armament: metralladores, màusers, pistoles, granades de morter o bombes.
Joan Carles Cucurella col·lecciona uniformes militars i en té uns quants de la Guerra Civil Espanyola, pertanyents als dos bàndols. També té alguns objectes d'indumentària dels exèrcits estrangers que van prendre part en la guerra, com italians, soviètics, portuguesos o de les Brigades Internacionals.
Eduard Ollé guarda documents i insígnies de la Guerra Civil, com ara fotografies, documents de requisa, carnets o partitures.
Anton Roca té una curiosa col·lecció de "bitllets de poble" posats en circulació durant la Guerra Civil per substituir la moneda vigent, que era molt escassa.
- Programa Col·leccionistes
- Idioma Català
- Producció TVC
- Any de producció 2009
- Durada: 25min.
- Àmbit Tutoria, Ciències socials
- Àrea Tutoria, Història, Ciències socials
-
Nivell
- Web Programa