David Bagué. Luthier
La fama dels violins Stradivarius és coneguda arreu del món. El luthier David Bagués protagonitza aquesta edició d'"Els últims artesans" i descobreix el secret per construir un bon instrument musical.
David Bagué, luthier de professió, va rebre la creu de Sant Jordi com a reconeixement de la seva trajectòria professional amb 38 anys. Envoltat de petit d'un bon ambient artístic a casa, a l'edat de 12 anys va tenir molt clar que es dedicaria a fer instruments.
Per David Bagué, el violí és la peça més bella i bonica que s'ha creat en fusta, perquè a més de la seva bellesa estètica, produeix un so excel·lent.
No va ser fins al segle XVI, que el violí va assolir prestigi com a instrument de corda. Itàlia, i concretament la ciutat de Cremona, es va especialitzar en la construcció d'aquest instrument. Aquí es va crear l'escola de violins més famosa d'Europa, dirigida pel mestre Andrea Amati. A partir d'aquest moment, la construcció de violins es va estendre arreu del món. Antonio Stradivari i Giuseppe Guarneri, més coneguts com a Stradivarius i Guarnerius, van ser els dos deixebles més il·lustres d'Amati. L'extraordinària qualitat d'aquests violins fa que encara, avui dia, els luthiers construeixin rèpliques dels instruments originals.
- Programa Els últims artesans
- Idioma Català
- Producció TVC, Karavan Films
- Any de producció 2009
- Durada: 6min.
- Àmbit Tutoria, Educació artística, Ciències socials
- Àrea Música, Tutoria, Ciències socials
-
Nivell
- Web Programa