Inici » Valor afegit

Ciències socialsTecnologiaLa marca té un preu / Boston, capital del coneixement

Codi a embedir Copiar

La marca té un preu / Boston, capital del coneixement

"Valor afegit" visita fàbriques i botigues per saber què aporten les marques de tota la vida, enfront de les marques blanques. El programa també posa l'exemple de la ciutat de Boston, que s'ha convertit en un motor del coneixement.


La marca té un preu

El reportatge repassa què estan fent les grans marques per contrarestar l'envestida de les anomenades marques blanques i com se les empesquen per demostrar que, a canvi d'un preu més alt, aporten més coses al consumidor. També s'analitza si la qualitat i la innovació, per exemple, són dos valors afegits incompatibles amb els preus baixos.



Boston, capital del coneixement

Boston i el seu estat, Massachusetts, s'assemblen a Catalunya en el nombre d'habitants, uns 7 milions i mig. També s'assemblen pel seu passat d'indústria tèxtil, i per haver viscut la crisi del sector en els anys setanta i vuitanta. El que ens diferencia és que, ràpidament, Boston va decidir sortir de la crisi apostant per una indústria molt concreta, la del coneixement. És a dir, les universitats orientades al mercat i al negoci, a generar emprenedors. Ara són el Silicon Valley de la costa est, basat en biotecnologia i medicina.


Una delegació de Femcat, la Fundació Privada d'Empresaris, ha anat a Boston per aprendre les lliçons d'aquest èxit.


  • Programa Valor afegit
  • Idioma Català
  • Producció TVC
  • Any de producció 2009
  • Durada: 19min.
  • Àmbit Tecnologia, Ciències socials
  • Àrea Economia de l'empresa, Tecnologia
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Web Programa

Àrea professorat

Audiovisuals del programa

Audiovisuals relacionats

Programació educativa