Inici » El meu avi

Ciències socialsLlengües i literaturaEugeni d'Ors: viatge de tornada

Codi a embedir Copiar

Eugeni d'Ors: viatge de tornada

Reportatge sobre l'assagista, filòsof i crític d'art Eugeni d'Ors. La seva obra cabdal és el "Glosari", la columna diària, firmada amb el pseudònim "Xènius", a "La Veu de Catalunya".


Al "Glosari", Eugeni d'Ors, nascut a Barcelona l'any 1881, va exposar les teories estètiques, polítiques i culturals del Noucentisme. L'any 1911 va publicar "La ben plantada" i el 1918, "La vall de Josafat".


El 1917 va ser nomenat director d'Instrucció Pública de la Mancomunitat, però va ser destituït del càrrec tres anys després. Va marxar a Madrid i va escriure la resta de la seva obra en castellà.


L'any 1936 va donar suport a l'aixecament militar contra la República i en plena Guerra Civil va ser nomenat director general de Belles Arts.


A partir del 1946 intenta una aproximació a Catalunya i aplega un grup d'admiradors a l'Academia del Faro de San Cristóbal, a Vilanova i la Geltrú, on va morir l'any 1954.


  • Programa El meu avi
  • Idioma Català
  • Producció TVC, Media 3.14, 2001
  • Any de producció 2001
  • Durada: 31min.
  • Àmbit Llengües i literatura, Ciències socials
  • Àrea Literatura catalana, Llengua castellana i literatura, Filosofia, Literatura castellana, Llengua catalana i literatura
  • Nivell Batxillerat Educació Secundària Obligatòria
  • Web Programa

Àrea professorat

Audiovisuals del programa

Audiovisuals relacionats

Programació educativa